دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هادی حجازی‌فر در گفتگو با آنا:

واکنش هنرمندان به مشکلات را جزئی از حقوق شهروندی بدانیم/ سینما هم مثل جامعه گاهی برخورد احساسی و گاهی عقلانی دارد+ فیلم

بازیگر سینمای ایران گفت: اگر بخواهیم این واکنش‌ها را بزرگنمایی کنیم، به ضرر هر دو طرف است؛ چه خود سینما و چه کسانی که علیه سینما هستند. مهم این است که در حال حاضر به احساسات همدیگر احترام بگذارند.
کد خبر : 470159
حجازی فر2.jpg

هادی حجازی‌‎فر، بازیگر سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا در ارتباط با سیاسی شدن فضای حاکم بر سینما و نیز واکنش‌هایی که همواره از سوی هنرمندان در قبال اتفاقات جامعه در فضای مجازی دیده می‌شود، بیان کرد: من آدم خیلی صاحب نظری نیستم اما بشخصه در اندازه خودم حرف می‌زنم.


سینما هم گاه برخورد احساسی و گاه عقلانی دارد


وی افزود: از این بابت که نمی‌توانم مدعی شوم که محرم مشکلات و دیدگاه‌های مختلف در سینما هستم. بالاخره سینما بخشی از جامعه است و مثل کلیت جامعه گاه برخی برخوردهای احساسی و گاه عقلانی دارد. همه اینها در سینما هم هست.


حجازی‌فر همچنین گفت: اگر بخواهیم این واکنش‌ها را بزرگنمایی کنیم به ضرر هر دو طرف است چه خود سینما و چه کسانی که علیه سینما هستند. مهم این است که در حال حاضر به احساسات همدیگر احترام بگذارند.


آرزو می‌کنم بدون هرگونه شعاری، این همدلی و دوستی‌ها بیشتر شود


این بازیگر ادامه داد: من شخصاً آرزو می‌کنم بدون هرگونه شعاری، این همدلی و دوستی‌ها بیشتر شود. اینکه من با برادر و همسایه‌ام اینقدر اختلاف داشته باشیم که نتوانیم از یک خندیدن در صورت همدیگر لذت ببریم، ترسناک است.


وی با این حال اظهار نظر از سوی اهالی هنر را حق شهروندی دانست و گفت: بالاخره جامعه این قدرت را به او داده که حرف بزند و شاید صدایش هم بلندتر شنیده شود.


حجازی‌فر اعتقاد داشت: در جایی که تریبون به هر دلیلی عادلانه تقسیم نشود، سینماگران هم می‌توانند تریبون باشند و به‌موقع تصمیم بگیرند و اعلام موضع کنند حتی اگر اشتباه باشد. این لزوماً ایراد نیست.


انتهای پیام /4143/پ


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته