دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1398 - 12:37
سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ 4

جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی به 25 سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: زیبا حالت منفرد (جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی) به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از شرکت‌های‌نفتی به ۲۵ سال حبس و استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول محکوم شد.
کد خبر : 469965
AG8I0089.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود درباره حکم پرونده زیبا حالت منفرد (جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی) گفت: این فرد با تاخیر بازداشت شد و به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از شرکت‌های‌نفتی به ۲۵ سال حبس و استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و رد آن در حق شرکت ملی نفت ایران به جزای نقدی معادل مال کلاهبرداری شده محکوم شده است.


سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۱


عرصه انتخابات نباید به عرصه اتهام‌زنی تبدیل شود/ جمعیت کیفری کشور سیل نزولی پیدا کرده است


سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۲


خبر آزادی عیسی شریفی کذب است/ ۱۰ سال حبس برای جاسوسانی که در قالب خیریه فعالیت داشتند


سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۳


پلمب خانه مداح معروف ربطی به موضوعات قضائی نداشت/ در پرونده شبنم نعمت‌زاده باید بازرسی تعزیرات ورود کند


سخنگوی قوه قضائیه در خصوص برخورد با فساد درون‌سازمانی در دستگاه قضائی گفت: از اکثر همکاران خود در دستگاه قضائی تشکر می‌کنم که اراده آنها در برابر وسوسه‌های شیطانی خدشه‌‌دار نشد. عیدی ما به مردم عیدی خدمت است؛ همکاران ما در  نیمه دوم دی‌ماه در برخی از استان‌ها ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های معوق علی‌رغم پرونده‌های وارده رسیدگی کردند که  برای مثال در استان ایلام ۴ هزار پرونده در نیمه دوم دی ماه رسیدگی کردند و این اقدامات جهادی ادامه نیز خواهد داشت.


وی تصریح کرد: ما مفسده را در هیچ کجا به ویژه در درون دستگاه قضا برنمی‌تابیم. در ارتباط با قضات دو نوع برخورد داریم که اولی رسیدگی وضعیت قضات است و امکان دارد صلاحیت قضاوت را از دست بدهند. برای مثال یک قاضی منزلش را از یکی از اصحاب پرونده خریداری کرده است که ما صلاحیت قضاوت را از وی گرفتیم. برخورد دوم ما نیز این است که اگر تخلف محرز شود قطعا برخورد قضائی صورت می‌گیرد که برخی از کارکنان سازمان ثبت و اسناد یکی از این موارد بود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته