دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1398 - 11:49
سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ 2

خبر آزادی عیسی شریفی کذب است/ 10 سال حبس برای جاسوسانی که در قالب خیریه فعالیت داشتند

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی گفت: خبر آزادی این فرد کذب بوده و همچنان در زندان است؛ کیفرخواست این پرونده صادر شده و جلسات به صورت مستمر در سازمان قضائی نیروهای مسلح درحال برگزاری است.
کد خبر : 469947
637146047518308406_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در ادامه نشست خبری خود درباره بخشنامه صوت و تصویر فراگیر گفت: این موضوع از قوانین قانون اساسی است و مسئولیت صوت و تصویر فراگیر برعهده صدا و سیماست. هر فعالیت بارگذاری عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی مشمول این بخشنامه نیست بلکه پیام‌رسان‌هایی هستند که حوزه فعالیت آنها به صورت گسترده است و بخشنامه مذکور در این خصوص است. البته مسئولان صدا و سیما می توانند مصداق صوت و تصویر فراگیر را اعلام کنند، اما این بخشنامه در راستای محدودسازی نیست بلکه به دنبال این بودیم که متولی اصلی این قانون مشخص شود.


سخنگوی قوه قضائیه در نوزدهمین نشست خبری:/ ۱


عرصه انتخابات نباید به عرصه اتهام‌زنی تبدیل شود/ جمعیت کیفری کشور سیل نزولی پیدا کرده است


سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی گفت: خبر آزادی این فرد کذب است و قائم مقام شهردار پیشین تهران همچنان در زندان است. کیفرخواست این پرونده صادر شده و رسیدگی در دادگاه نیز آغاز شده است و جلسات به صورت مستمر در سازمان قضائی نیروهای مسلح درحال برگزاری است.


وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت جاسوسان آمریکایی اظهار کرد: دشمنی آمریکا مصادیق و نمونه‌های متعددی در برابر نظام جمهوری اسلامی دارد. جنگ تحمیلی ۸ ساله را نیز آمریکایی‌ها علیه ما آغاز کردند و به طور کلی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا اقدامات بسیاری از جنایت‌ها را علیه ما داشته است. بهره‌گیری از جاسوس‌ها نیز یکی از اقدامات آمریکایی‌هاست، اما با توانمندی بخش‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی در هیچ کدام از توطئه‌ها آن توفیقی که مدنظر آنها بوده حاصل نشده است. اشراف اطلاعاتی باعث شده است تا جاسوسان آمریکایی یکی پس از دیگری بازداشت و محاکمه شوند. امیر رحیم پور که جاسوس سیا بود ضمن ارتباط با سازمان جاسوسی دستمزدهای کلانی را هم از آنها می‌گرفت و در پی خارج کردن بخشی از اطلاعات هسته‌ای بود و محاکمه و به اعدام محکوم شد و اخیرا هم دیوان عالی کشور حکم اعدام این جاسوس را تایید کرده است و به زودی سزای اعمال خودش را خواهد دید. اخیرا نیز دو نفر دیگر از جاسوسان که در قالب یک بنیاد خیریه فعالیت می‌کردند محاکمه شدند و به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته