دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1398 - 13:07
صبوریان مطرح کرد؛

تبیین شهادت سردار سلیمانی و آخرالزمانی شدن جامعه

یک پژوهشگر علوم اجتماعی در اولین جلسه سلسله نشست‌های «عقل سرخ؛ اصحاب علوم انسانی در باب فهم و تبیین جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی» به تبیین شهادت سردار سلیمانی و آخرالزمانی شدن جامعه پرداخت‌.
کد خبر : 469743
photo_2020-02-03_12-29-40.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین جلسه از سلسله نشست‌های «عقل سرخ؛ اصحاب علوم انسانی در باب فهم و تبیین جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی» صبح امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.


محسن صبوریان در این جلسه اظهار کرد: برخی می‌گویند آخرالزمانی شدن جامعه به معنای بی‌نظم‌شدن و کشتار و خونریزی در جامعه است که به نظر بنده نگاه درستی نیست.


وی افزود: سه واقعه مهم جمعیت چند میلیونی راهپیمایی اربعین در کربلا، شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع پیکر سردار سلیمانی از وقایعی است که علمای علوم اجتماعی باید ساعت‌ها در مورد آن کار کنند.


یک پژوهشگر علوم اجتماعی بیان کرد: افراد با سلایق سیاسی مختلف پس از شهادت سردار سلیمانی، تحلیل‌ و کنش‌های خوبی از سردار سلیمانی ارائه دادند و نشان می‌دهد که شهید سلیمانی زنده است و در دل مردم محبوبیت دارد و در این دنیا نیز تاثیرگذار است.


صبوریان گفت: در جهان مدرن، حادثه‌ای نداشته‌ایم که چنین توده‌های عظیم مردم را بسیج کند‌، فقط در منطقه ما چنین مسئله‌ای افتاد و سه حادثه مهم اربعین، شهادت سردار سلیمانی و تشییع چند میلیونی وی گواهی این موضوع است. این حوادث نشان می‌دهد که جامعه آخرالزمانی شده است‌.


وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی و نمایان‌ شدن جبهه حق و باطل به‌صورت شفاف، نشان‌ می‌دهد که جامعه برای دوره آخرالزمان آماده شده است و باید این مسائل توسط اندیشمندان برای مردم تحلیل و تبیین شود.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته