دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1398 - 12:23
حجت‌الاسلام دادسرشت مطرح کرد؛

تبیین خوانشی از وحدت در مکتب حاج قاسم سلیمانی

عضو شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران به تبیین خوانشی از وحدت در مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت‌.
کد خبر : 469733
photo_2020-02-03_12-14-11.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین جلسه از سلسله نشست‌های «عقل سرخ؛ اصحاب علوم انسانی در باب فهم و تبیین جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی» صبح امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.


حجت‌الاسلام محمد دادسرشت در این جلسه اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی، انسجام و وحدت اجتماعیِ بالایی در جامعه شکل گرفت. البته حاج قاسم قبل از شهادت نیز محبوبیت بالایی داشت که حتی عده‌ای می‌گفتند که اگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود رای بالایی می‌آورد.


وی افزود: مفهوم سنت اجتماعی در ادبیات علوم اجتماعی به این معناست که قوانین اجتماعی را باید باتجربه کسب کنیم. در ادبیات دینی نیز به تبیین سنت الهی به خوبی پرداخته شده است.


عضو شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بیان کرد: درباره مومنان، یک سنت اجتماعی در آیه ۹۶ سوره مریم آمده و به کنش باورهای انگیزشی اشاره شده است. خداوند در این سوره می‌فرماید إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً. همانا کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده ‌اند به زودى خداى رحمان براى آنان محبّتى (در دل‌ها) قرار مى‏‌دهد. در واقع حاج قاسم سلیمانی مصداق این آیه شریفه بود.


دادسرشت خاطرنشان کرد: خداوند، محبت سردار سلیمانی را در دل‌های مردم قرار داد و به‌همین دلیل شاهد تشییع باشکوه پیکر وی توسط مردم بودیم و در این خصوص وحدت و انسجام به وجود آمد که جا دارد موضوع وحدت در مکتب سردار سلیمانی به‌خوبی تبیین شود.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: قاسم سلیمانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته