دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1398 - 21:46

واکنش اسکاتلند و ایرلند به جدائی انگلیس از اتحادیه اروپا

مقامات اسکاتلند و ایرلند نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند.
کد خبر : 469437
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب استقلال‌طلب، در بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن موعد جدایی رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا این روز را روزی غم‌بار و توأم با خشم برای بسیاری از اسکاتلندی‌ها خواند و هم‌زمان بر حفظ همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا تأکید کرد.


استورجن که اکثریت کشورش در رفراندوم برگزار شده بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی مخالف داده بودند، برگزیت را «یکی از غم‌های واقعی و عمیق» نامید و گفت: «آنچه ما در جنبش استقلال‌طلبان نباید اجازه دهیم این است که این احساس خشم، هرچند قابل فهم، ما را به بن‌بست بکشاند و آرمان‌خواهی را در ما تضعیف کند.»


در همین حال وزیر اول اسکاتلند گفته است تمام تلاشش را خواهد کرد تا یک رأی‌گیری مجدد بر سر استقلال اسکاتلند از انگلیس انجام دهد.


هشدار ایرلند نسبت به احتمال عدم حصول توافق تجاری میان بریتانیا و اتحادیه اروپا


از سوی دیگر لئو وردکار، نخست‌وزیر ایرلند، نیز نسبت به تأثیرات مخرب عدم دستیابی به یک توافق تجاری جدید میان بریتانیا و اتحادیه اروپا پس از برگزیت هشدار داد.


وردکار هم‌زمان با روز خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: «شکست در دستیابی به یک توافق تجاری تهدیدی بزرگ و بنیادی برای اقتصاد ما در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. به همین خاطر است که ما به این توافق نیاز داریم.»


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته