دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1398 - 00:05
بهمن عسگری در گفتگو با آنا:

کسب 2 مدال طلا به فاصله 14 روز کار سختی بود/ ملی‌پوشان دغدغه حقوق دارند

ملی‌پوش کاراته گفت: سال 2020 را با دو مدال طلای کاراته وان شیلی و پاریس آغاز شد؛ کسب دو مدال به فاصله 14 روز کار سختی بود اما خدا را شکر موفق شدم و توانستم سهمیه المپیک را هم قطعی کنم.
کد خبر : 469386
4390544.jpg

بهمن عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی آنا، درباره عملکردش در رقابت‌های کاراته وان پاریس و شیلی گفت: سال 2020 برای اینکه کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ مشخص می‌شود، برای همه کاراته‌کاها سال سختی است و همه تلاش می‌کنند که بیشترین امتیازها را بگیرند. خوشبختانه شروع سال 2020 برای من خیلی خوب بود. توانستم در رقابت‌های شیلی و پاریس به دو مدال طلا برسم و از نظر کسب سهمیه از طریق رنکینگ جایگاه خودم را در وزن 75 کیلوگرم تثبیت کردم. باید از کسانی که من را در این راه کمک کردند تشکر کنم. ما تیم خیلی خوب و منسجمی داریم. مربی تغذیه و روان‌شناس هر دو هفته یک بار برای مسابقات پیش رو ما را آماده می‌کنند.


وی گفت: خدا را شکر با امتیازهایی که گرفتم، کسب سهمیه المپیک توکیو برای من قطعی است. سه مسابقه دیگر پیش رو دارم و باید برای این سه مسابقه آماده شوم. البته همان‌طور که گفتم تقریباً سهمیه برای من قطعی شده اما با این‌حال نمی‌خواهم کار به اما و اگر برسد. واقعاً کسب دو مدال طلا به فاصله 14 روز کار سختی بود اما با لطف خدا توانستم موفق شوم. من هدف‌های دیگری هم دارم و امیدوارم بتوانم به آنها برسم. ما در این مدت مدام در اردوی تیم ملی یا در مسابقات بودیم. به همین خاطر خیلی از خانواده‌های خود دور بودیم. ابتدا در مسابقات شیلی حاضر شدیم که از نظر آب‌وهوایی و اختلاف ساعت کاملاً متفاوت بود. بعد از آن دو هفته در کمپ در پاریس تمرین می‌کردیم و در نهایت در مسابقات کاراته وان پاریس شرکت کردیم. این فشردگی شرایط را برای من و دیگر ملی‌پوشان سخت کرده بود. قطعاً کار کادر فنی هم خیلی سخت بود. به این خاطر که باید همه برنامه‌ریزی‌ها را به خوبی انجام می‌دادند تا ملی‌پوشان در شرایط ایده‌آل بمانند.


قهرمان طلایی کاراته‌ وان در مورد رقابت‌های پیش رو اظهار کرد: ما سه مسابقه دیگر پیش رو داریم. رقابت‌های کاراته وان دبی 25 بهمن ماه برگزار می‌شود و از 15 بهمن اردوهای تیم ملی آغاز خواهد شد. بعد از رقابت‌های کاراته وان دبی، مسابقات اتریش و در پایان رقابت‌های مراکش را پیش رو داریم که در نهایت کاراته‌کاهایی که بر اساس رنکینگ به سهمیه المپیک می‌رسند، مشخص خواهند شد.


وی در مورد حضورش در این سه مسابقه عنوان کرد: کارشناسان معتقدند نیازی نیست من در هر سه مسابقه شرکت کنم به این خاطر که به سهمیه المپیک خیلی نزدیک هستم اما به دلیل اینکه از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ام و دوست ندارم کار به اما و اگر کشیده شود، ترجیح می‌دهم که در هر سه مسابقه به میدان بروم. با این‌حال ما سرباز تیم ملی هستیم و فدراسیون و کادر فنی هر تصمیمی بگیرند، اطاعت می‌کنیم. مطمئناً از بین این سه مسابقه در دو مسابقه شرکت خواهم کرد.


عسگری در مورد کسب مدال در میدان المپیک گفت: من از ناحیه زانو و مچ پا دچار آسیب‌دیدگی شدم و مدت‌ها از کاراته دور بودم. به همین خاطر تمام مسابقات و رنکینگ را از دست دادم اما خدا را شکر با همکاری شهرام هروی و خانواده‌ام توانستم دوباره برگردم و روز به روز بهتر نتیجه گرفتم. همیشه کاراته‌کاهای وزن 75 کیلوگرم می‌گفتند من از همه بهتر هستم اما هیچ‌وقت خودم این موضوع را باور نمی‌کردم اما با کمک مربی روانشناسم به خودباوری رسیدم و هم‌اکنون نفر یک این وزن در دنیا هستم.


ملی‌پوش کاراته در مورد دغدغه‌های قبل از المپیک گفت: کاراته‌کاها واقعاً استثنایی هستند و با دل و جان زحمت می‌کشند تا در مسابقات پیش رو، روی سکو بروند. ما خواسته زیادی نداریم و همیشه حق خودمان را خواستیم. این مسئله‌ای طبیعی است که ما حمایت شویم و از نظر آینده شغلی و حقوقی شرایط خوبی داشته باشیم. یک ورزشکار مدت‌های زیادی از خانواده‌اش دور است و زیر فشار تمرینات و رژیم‌های سخت قرار دارد. با وجود همه این سختی‌ها تنها انتظار حمایت از سوی مسئولان را داریم. اکثر ما تشکیل خانواده داده‌ایم و باید به دغدغه‌های ما رسیدگی کنند. من اگر چند صباح دیگر بچه‌دار شوم باید از نظر مالی مشکلی نداشته باشم. امیدوارم مسئولان به این موضوع توجه کنند. ما هم به اندازه خود و برای به اهتزاز درآمدن پرچم ایران، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.


وی گفت: سال‌هاست که به ما وعده استخدام می‌دهند اما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده است. هم‌اکنون اعلام کردند که سکه‌هایی که قرار بود به‌عنوان پاداش پرداخت کنند، حذف خواهد شد. با این حال امیدوارم حداقل مبلغ آن را افزایش دهند. وزیر ورزش چند وقت پیش اظهار کرد که قرار است مدال‌آوران توکیو استخدام شوند. من فکر می‌کنم این موضوع جدیدی نیست و بهتر است برای انگیزه دادن بیشتر به ملی‌پوشان، برنامه دیگری داشته باشند. به هر حال همه برای سرافرازی ایران تلاش می‌کنیم و تیم کاراته به اندازه سهم خودش تلاش می‌کند تا در میدان المپیک با مدال‌های رنگارنگ، جایگاه ایران را ارتقا دهد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته