دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1398 - 10:17

محدودیت کاخ سفید برای سفر اتباع 6 کشور دیگر به آمریکا

کاخ سفید بر اساس حکم ترامپ، اتباع 6 کشور دیگر را در لیست محدودیت مسافرتی به آمریکا قرار داد.
کد خبر : 469258
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از واشنگتن‌پست، «دونالد ترامپ» ورود اتباع 6 کشور دیگر را به آمریکا ممنوع کرد.


دموکرات‌ها به این اقدام ترامپ به‌شدت انتقاد کرده و از آن با عنوان «تبعیض آشکار» در قبال کشورهای مسلمان و سیاه‌پوست یاد کردند.


مسئولین وزارت امنیت داخلی و خارجه آمریکا با ذکر نگرانی‌های امنیتی از ناحیه این اقلیت‌ها، تصریح کردند که حکم ترامپ، اکثر شهروندان نیجریه، اریتره، میانمار، قرقیزستان را از ورود و کار در آمریکا ممنوع خواهد کرد.


شهروندان دو کشور تانزانیا و سودان نیز نمی‌توانند برای ویزای لاتاری که سالانه برای 50 هزار نفر از اتباع کشورهایی که به‌صورت تاریخی، از سطح مهاجرت اندک به آمریکا برخوردارند، درخواست ارائه دهند.


این محدودیت‌ها از 22 فوریه به اجرا گذاشته خواهند شد اما مسافرانی که تا آن تاریخ ویزا دریافت کرده باشند یا در حال ورود باشند، تحت تأثیر این حکم قرار نمی‌گیرند.


مسئولین آمریکایی تخمین می‌زنند که این سیاست سالانه چندین هزار نفر را تحت تأثیر قرار دهد و با محاسبه 6 کشور اخیر، مجموعاً اتباع 13 کشور نمی‌توانند وارد آمریکا شوند.


اولین حکم ترامپ در این خصوص که اتباع کشورهای مسلمان را هدف قرار می‌داد، باعث ایجاد تنش در نخستین روزهای حضور وی در کاخ سفید شد. منتقدان این تصمیم را غیرقانونی و تبعیض‌آمیز قلمداد می‌کردند.


ترامپ در بیانیه خود در این خصوص اعلام کرد که 6 کشور دیگری که محدودیت مسافرت اتباع آن‌ها به آمریکا پیشنهادشده، بدترین عملکردها را در جهان دارند اما درعین‌حال وی گفت که به دلیل «تمایل آن‌ها برای همکاری با ایالات‌متحده» برای اصلاح نواقصشان، تشویق شده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته