دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1398 - 10:41

چرا ترامپ زمان رونمایی از طرح معامله قرن را جلو انداخت؟

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوستان نزدیک‌ا هم هستند ولی با وجود این دوستی چرا ترامپ طرح خود را زودتر از موقع رونمایی کرد.؟
کد خبر : 469134
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل دوستان نزدیک‌اند و روابط دو کشور در اوج است.


این دو تن هر دو در خانه مشکل دارند؛ ترامپ قصد دارد  حواس‌ همه را از دادگاه استیضاحش پرت کند و نتانیاهو هم از دو ماه پیش به فساد مالی متهم شده است. هر دوی آن‌ها مدعی شده‌اند هیچ تخلفی نکرده‌اند.


ترامپ چند بار اجرای طرح خاورمیانهٔ خود را به تعویق انداخته تا مشکلی در انتخابات نتانیاهو پیش نیاید،‌ چون ممکن است با اجرای این طرح تل‌آویو نیازمند دادن امتیازاتی باشد.


اما حالا ترامپ خود در مقطع حساس پیش از انتخابات است و نمی‌ارزد که صبر پیشه کند تا معلوم شود نخست‌وزیر بعدی رژیم صهیونیستی کیست و چه می‌خواهد.


بر اساس یک نظرسنجی انجام‌شده توسط رویترز با همکاری شرکت تحقیقاتی «ایپسوس» در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ ژانویه (۲۷ دی ماه سال جاری تا دوم بهمن‌ماه) در سراسر خاک آمریکا نشان می‌دهد که ۴۴ درصد آمریکایی‌ها خواهان برکناری دونالد ترامپ هستند.


همچنین طبق این نظرسنجی ۳۱ درصد مردم آمریکا معتقدند اتهام‌زنی علیه ترامپ باید کنار گذاشته شود.


این در حای است سنای آمریکا جلسات خود را برای محاکمه و استیضاح ترامپ آغاز کرده است. روند استیضاح ترامپ بعد از آن آغاز شد که یک افشاگر به اطلاع رسانه‌ها رساند رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، وی را زیر فشار قرار داده است تا درباره فرزند «جو بایدن»، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا تحقیق کند.


فرزند بایدن عضو هیئت‌مدیره یک هلدینگ اوکراینی است و ظاهراً ترامپ امیدوار بوده است که با تحقیق درباره این هلدینگ و روابط «هانتر بایدن»، اعتبار رقیب سیاسی خود را خدشه‌دار کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته