دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1398 - 14:52

همه چیز درباره ویروس کرونا/ چگونه از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟ +اینفوگرافیک

کرونا نام ویروسی است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و در حال گسترش در سطح جهان است.
کد خبر : 469089
637155477712492905_lg.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است.این بیماری برای اولین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان، یکی از شهر‌های بزرگ چین گزارش شده و به سرعت در حال شیوع است. از آن زمان، مسافران با سفر به کشور‌های دیگر از جمله ایالات متحده، باعث انتقال این ویروس در سطح جهان شده‌اند. از ابتدای شیوع تاکنون هزاران  نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.


علائم ویروس کرونا چیست؟
این ویروس‌ معمولاً می‌تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی باعث بیماری شود. علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا دو روز ادامه یابد.


چگونه منتقل می‌شود؟
ویروس‌ها می‌توانند از تماس انسان با حیوانات منتقل شوند؛ اما هنوز مشخص نشده چه حیوانی ممکن است باعث شیوع این ویروس شده باشد. همچنین با دست زدن به وسیله‌ای که فرد آلوده لمس کرده قابل انتقال است.


راه درمان ویروس کرونا چیست؟
درمان خاصی وجود ندارد، اما تحقیقات در حال انجام است. بیشتر اوقات علائم به خودی خود از بین می‌روند؛ متخصصان هم توصیه می‌کنند که در این باره مراقبت‌های بیشتری انجام شود. اگر علائم بدتر از سرماخوردگی است، حتما باید به پزشک مراجعه شود.


7 نوع ویروس کرونا


بنابر اعلام پزشکان، ۷ نوع ویروس کرونا شناخته شده است که می‌تواند انسان را مبتلا کند. از این ۷ ویروس، ۴ نوع از سرماخوردگی‌های رایج هستند اما ۳ نوع دیگر دارای تاثیرات جدی بر سلامتی شناخته شده‌اند: سارس، مرس و اکنون ووهان.


سارس در سال ۲۰۰۳ شایع شد و ۸ هزار تن را مبتلا کرد که از این تعداد ۸۰۰ نفر جان باختند. مرس مدتی بعدتر در خاورمیانه شایع شد و مرگ ۸۵۰ نفر را باعث شد. با این حال هر دوی آن‌ها با اقدامات اولیه در زمینه سلامت عمومی مهار شدند. برای آن‌ها واکسنی در کار نبود و تنها با شستن دست‌ها، استفاده از ماسک، ایزوله ساختن فرد بیمار و نظایر آن تحت کنترل درآمدند.


چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟


در حال حاضر هیچ واکسنی برای محافظت از شما در برابر ویروس کرونا انسانی موجود نیست. با انجام موارد زیر بتوانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:


• دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید.


• از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.


• از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.


• هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید.


• اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.


• اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا بوده است ، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید.


 


چگونه از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم ؟


اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید ، با انجام موارد زیر می توانید از دیگران محافظت کنید


• در حالی که بیمار هستید در خانه بمانید.


• از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.


• هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید.


• اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.


طراح: احسان نیک روان



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
۰
همه دنیا اعلام فوق العاده کرده اند جالب است مسئولین بهداشت ایران خیلی نایس و خونسرد و به شکل عجیبی بیخیال خیلی بی خیال نشسته اند و می گویند ویروس کرونا ویروسی مثل ویروس های دیگراست و نیازی به استفاده از ماسک و اعلام اضطرار و آماده باش نیست و مجری هم تکرار می کند ویروس کرونا ویروس مظلومی است انگار جریان مشکوک علیه جمعیت ایران وارد عمل شده و بسیار هم از این اتفاق خوشحال است فردی می گفت می خواهد انتخابات الکترونیک راه بیندازد به این شکل به سرعت به اهدافش می رسد انگار می خواهد طبق یک سناریوی از پیش تعیین شده ملت را سنگ قلاب کند . هم انتخابات الکترونیک راه بیندازد و هم نگذارد کسی در انتخابات شرکت کند و هم یک قرنطینه اجباری در آستانه انتخابات راه بیندازد و اعلام رفراندوم بنماید و هم تمام حواس ایران رو علیه معامله قرن پرت کند و یک براندازی درست و حسابی انجام دهد !!!!! در سخنان لیدر معروف آنان جمعیت قانون اساسی رهبری نیروهای مسلح و توان نظامی مطرح شده است و جالب اینکه در این مدت تمام کدهای فوق مورد حمله قرار گرفته اند و اکنون در تدارک حمله مهلک به جمعیت و قانون اساسی هست..خدایا بداد مسلمین برس خدایا کمک !!!!یا امام زمان عج ادرکنی الساعه.. العجل
هلدینگ شایسته