دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1398 - 11:59
هم‌زمان با قطع گاز صنایع؛

پتروشیمی خارک در معرض فسخ قرارداد با طرف چینی قرار گرفت

هم‌زمان با افزایش مصرف گاز، گاز خوراک برخی از واحدهای پتروشیمی قطع شده است. قطع خوراک گازی پتروشیمی خارک موجب شده است تا این واحد در انجام تعهدات مشتریانش ناتوان شود.
کد خبر : 469055
2589308-557-1486275716.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، هرساله با کاهش دما در فصل سرما،‌ مصرف گاز خانگی و غیرخانگی در کشور افزایش می‌یابد. این افزایش در سال جاری با رکورد شکنی همراه بوده است. از این رو برای جلوگیری از قطعی گاز در مصارف خانگی، شرکت ملی گاز اقدام به قطع گاز برخی صنایع کرده است. پتروشیمی‌ها از صنایعی هستند که خوراک‌شان از محل گاز تأمین می‌شود. در زمستان جاری گاز پتروشیمی‌هایی مانند خارک، مبین و مرجان قطع شده‌اند که منجر کاهش یا توقف تولید در این مجتمع‌های پتروشیمی شده است.


در همین راستا یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا گفت:‌ در روزهای اخیر به دلیل افزایش مصرف گاز، گاز مصرفی پتروشیمی خارک قطع شد که این تصمیم منجر به کاهش تولیدات و نیمه تعطیلی، این مجتمع شده است. از این‌رو تاکنون این مجموعه نتوانسته به تعهدات خود در قبال قرارداد با مشتریان چینی عمل کند که در صورت ادامه این روند این امکان وجود دارد که طرف چینی قرارداد خود را به صورت یک طرفه لغو و این پتروشیمی را با هزینه سنگینی روبه‌رو کند.


خبرگزاری آنا در روزهای اخیر در گزارشی خبر توقف تولید پتروشیمی مرجان و کاهش تولید برخی دیگر از مجتمع‌های پتروشیمی را منتشر کرده بود این درحالی است که قرار بوده  گاز پتروشیمی‌ها به دلیل افزایش تولید گاز در کشور قطع نشود! این وعده‌ای است که بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی آن را رسانه‌ای کرده بود.


انتهای پیام/4141/
 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته