دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1398 - 13:22
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

افراد با شناخت توانایی‌های رهبر بهترین مربی خود می‌شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید توانمندی‌های رهبری را در افراد مدیران دستگاه‌های مختلف شناسایی و نقاط ضعف را برطرف کرد.
کد خبر : 468774

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ایرج سلطانی در کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: با شناخت تعاریف توانمندسازی نظیر «می‌خواهم و می‌توانم» مدیران بهتری را برای جامعه تربیت می‌کنیم.
وی افزود: رهبری یعنی پیروزی و باید درون برتر خود را بشناسیم، این گونه هر فرد توانایی رهبری را در خود شناخته و مربی خود می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: روش‌هایی توانمندسازی نظیر شکست مولد به معنای آن است که از خطاهای گذشته درس گرفته و زمینه‌هایی پیشرفت را مهیا سازیم.
ایرج سلطانی عنوان کرد: درخواست‌های کارمندان در سازمان‌های مختلف عمدتاً در رفتارهای مدیران تجلی پیدا می‌کند. از جمله مهم‌ترین خواست‌های دست‌اندرکاران هر سازمانی ایجاد ساختار ارزش‌آفرین است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد شرکت‌های موفق دنیا برای ارتقا توانایی‌های مدیران خود از روش مربیگری استفاده می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نکته برجسته در روش مربیگری باور کردن افراد است. ما در مربیگری به بخشش نیاز داریم یعنی باید بیشتر به فکر بخشیدن باشیم تا بدست آوردن.
وی در ادامه داد: سازمان‌ها و مراکز علمی در کشور می‌توانند با آزمون‌های مختلف، توانایی مدیران کنونی و افراد احتمالی برای مدیریت دستگاه‌های مختلف را در آینده مورد ارزیابی قرار دهند. در نتیجه افراد با قابلیت‌های برتر ارتباطی و مدیریت نقش‌های کلیدی رهبری در جامعه را برعهده خواهند گرفت.
انتهای پیام/4040/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته