دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1398 - 13:25
قوامی:

مجموع یارانه نقدی و غیرنقدی از سال آینده 72 هزار تومان می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در سال آینده یک یارانه ترکیبی از یارانه معیشتی بنزین و نقدی به یارانه‌‌بگیران پرداخت می‌شود که در مجموع 72 هزار تومان خواهد شد.
کد خبر : 468562

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، هادی قوامی سال 99 کل کشور طی نشست خبری ضمن تشریح مصوبات نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: مصوبه کمیسیون تلفیق، در جدول مصارف ردیف 23 شامل یارانه‌های نقدی و غیرنقدی خانوارها و ردیف 24 نیز مربوط به اجرای طرح معیشتی خانوارها بود که در جلسه کمیسیون بررسی شد.


وی افزود: مردم گلایه‌های زیادی از دولت و وزارت رفاه در خصوص یارانه‌های معیشتی داشتند و در همین رابطه خانواده‌هایی که باید یارانه بگیرند متاسفانه تاکنون دریافت نکرده‌اند، بنابراین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مشکل سیستم دولت که هر کسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بهانه‌های مختلف برای دریافت یارانه‌های معیشتی حذف می‌کرد حل می‌کند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه مصوبه مذکور 31 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و غیرنقدی تخصیص یافته است،‌گفت: 20 درصد از این مبلغ برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یعنی 7 میلیون نفر اختصاص یافته و مابقی آن بین 78 میلیون نفر یارانه‌بگیر به صورت یکسان توزیع خواهد شد. بنابراین 28 هزار تومان به ازای هر نفر اضافه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق از ابتدای فروردین ماه سال 99 مجموع رقم یارانه نقدی و غیرنقدی 72 هزار تومان خواهد بود و بر این اساس بساط سرکشی به حساب‌ها و دارایی مردم و در نتیجه اعتراضات برچیده خواهد شد.


قوامی بر همین اساس اضافه کرد: طبق مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق به 18 میلیون نفر که به آنها یارانه معیشتی پرداخت نمی‌شد، یارانه تعلق خواهد گرفت و این متناسب با تعداد اعضای خانواده افزایش می‌یابد.


وی در ادامه افزود: یارانه 7 میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد که به آنها یارانه معیشتی تعلق می‌گیرد 20 درصد علاوه بر آن افزایش می‌یابد و بر این اساس یارانه آنها علاوه بر 50 هزار تومان یارانه معمول 122 هزار تومان خواهد بود.


قوامی در ادامه اعلام کرد: در سال آینده یک یارانه ترکیبی از یارانه معیشتی بنزین و نقدی به مردم پرداخت می‌شود.


سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به منابع ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: این منابع در سرجمع بودجه عمومی کشور که ۴۸۴ هزار میلیارد تومان است نیامده و پیشنهادی مطرح شد که برای شفاف سازی این رقم به سرجمع بودجه عمومی اضافه شود ولی بنا به مصالحی از جمله این که بخشی از آن بودجه شرکتهای دولتی است، این پیشنهاد رای نیاورد.


قوامی یاد آور شد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در صورت افزایش دریافتی ناشی از صادرات و فرآوردهای نفتی و یا ناشی از تفاوت دریافتی نرخ ارز یا کاهش مصرف داخلی اتفاق بیفتد  این رقم به یارانه نان و خرید تضمینی گندم اضافه می‌شود.


سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز به بیمه زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست اختصاص می‌یابد.


وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر وزارت تعاون موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار دارد و بر اساس معیارها و ضوابط نسبت به شناسایی و حذف سه دهک از یارانه بگیران اقدام کند. همچنین سازمان هدفمندی مکلف است امکان ثبت نام برای  کسانی که موفق به ثبت نام یارانه نشدند را فراهم کند.


قوامی  خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تمام وجوه دریافتی از آب و برق حداکثر دو هفته از زمان واریز شرکت‌ها به شرکت‌ها برگشت داده می‌شود تا کار شرکت‌ها با اخلال مواجه نشود.


سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه دیگر این کمیسیون برای بیمه دو هزار نفر از راهنمایان گردشگری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون در سال ۹۹ خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده این نیروگاه صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: یارانه نقدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Serbia
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
۰
برای رفاه مردم ، باید قیمت بنزین تک نرخی و 1500 تومان شود تامردم قدری نفس راحت بکشند وذره ای ازتورم کم شود
هلدینگ شایسته