دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 17:20

معاون آموزشی واحد پزشکی تهران: نیاز به رشته اتاق عمل فراتر از سرفصل‌های آموزشی است

معاون آموزشی واحد پزشکی تهران گفت: نیاز به رشته اتاق عمل همیشه احساس می‌شود و اهمیت این رشته در تیم پزشکی فراتر از آن است که در کوریکولوم تعریف شده است و متخصص این رشته باید نسبت به موارد بسیاری در این حیطه ریز بین بوده و مقاومتش بالا باشد، بطوریکه همیشه یک قدم جلوتر از جراح باشد.
کد خبر : 46846

ببه گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید عباس صفوی نائینی در نخستین همایش «آشنایی با رشته اتاق عمل» با تشریح ابعاد مختلف هوش درخلقت انسان به جنبه های هوش جسمانی، هوش عاطفی، هوش عقلانی و هوش معنوی پرداخت.


معاون آموزشی این دانشگاه و جراح متخصص گوش و حلق و بینی با ارائه تعریفی از هوش معنوی گفت: این جنبه از هوش است که انگیزه انسانها را هدایت می‌کند به سمت بی منتها و باعث بیدار نگه داشتن وجدان انسانها شده و باعث تمایز انسان از بقیه موجودات خلقت می شود.


صفوی ادامه داد: علیرغم نیازی که به این رشته احساس می‌شود، مقاومت‌هائی در راستای گسترش و اعتلای این رشته وجود دارد و باید انجمنی فعال و پویا درست شود تا هماهنگی ها را انجام دهند با استادان و دانشجویان کنونی تا باعث پیشرفت و حمایت از این رشته شود. رشته اتاق عمل باید تخصصی شود و دارای گرایش‌های مختلف تخصصی شود تا در نهایت فرد قادر به مدیریت در اتاق عمل شود.


وی افزود: حرمت و قداست این رشته در اتاق عمل باید حفظ شود و دچار غرور و تکبر نشویم و در اتاق عمل متانت داشته و به حس اعتماد بیماران و خانواده شان پاسخ مثبت دهیم و قدر قداست این رشته را بدانیم.


دکتر گلنوش میرسعیدی معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی و مدیر گروه اتاق عمل در رابطه با یادگیری خود راهبر و به ویژه، خوداتکایی دانشجویان در فرایند برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی یادگیری خویش و اهمیت یادگیری موثر و آموزش‌هایی که در کلاس‌های درس تئوری و همچنین آموزش‌های عملی در مراکز درمانی و در طول کارورزی‌ها انجام می‌دهند تاکید کرد و نیز بیان کرد که یادگیری باید بصورت مادام العمر باشد تا دانشجویان کنونی بتوانند افراد موفقی در عرصه کار و حرفه خود در آینده باشند.


نخستین همایش «آشنایی با رشته اتاق عمل» به همت گروه اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی با هدف معرفی رسالت و آینده شغلی این رشته با حضور دکتر علی محمد زاده، معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر میرسعیدی معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی و استادان هیات علمی گروه اتاق عمل خانم‌ها صالحی و اسدی و جمعی از مسئولان و کارشناسان آموزش دانشکده در سالن اجتماعات شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.


سخنرانان مدعو این سمینار عباس کشفی، عضو شورای‌عالی و معاون اجرایی نظام پرستاری تهران، مدیر کل آموزش سازمان نظام پرستاری کشور، کامران کردمیر، مهدی محمدخانی، محمد حسین صافدل که همگی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بوده و در رابطه با آینده شغلی و حرفه‌ایی این رشته سخنرانی کرده و در پایان به پرسشهای دانشجویان پاسخ گفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته