دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1398 - 14:56

اعلام برائت تظاهرکنندگان میدان التحریر از آشوبگران عراقی

تجمع‌کنندگان در میدان التحریر عراق طی بیانیه‌ای از آشوبگرانی که با تظاهرات مردمی همراه شده و موجب وارد آمدن خسارت به اموال خصوصی و عمومی شدند، اعلام برائت کردند.
کد خبر : 468380
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میدل ایست نیوز، تجمع‌کنندگان در میدان التحریر عراق در بیانیه‌ای که در ساعات پایانی روز شنبه (25 ژانویه) منتشر شد، آمده است که تظاهرات ملت عراق از اول اکتبر با شعار «نرید وطن» (میهن می‌خواهیم) آغاز شد و در آن‌ها صدها تن شهید و هزاران تن مجروح شدند تا استبداد فاسدان و سارقان و آدم کشان را که از 16 سال پیش بر سینه عراق سنگینی می‌کند پایان دهند.


تجمع‌کنندگان در میدان التحریر تأکید کرده‌اند که از اولین لحظه متهم شده‌اند که خائن و آلت دست دیگران‌اند اما این‌همه را با دستان خالی تحمل کرده و فقط پرچم عراق را به دست گرفته و شعار مسألت جویی سر داده‌اند و همواره به تظاهرات خودجوش غیر جناحی خوش‌بین بوده‌اند.


آنان افزوده‌اند که در چنین شرایطی برخی گروه‌های سیاسی برای تصفیه‌حساب‌های خود با مخالفانشان سوار بر موج تظاهرات شدند و «پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم و تکرار می‌کنیم که آنان که خیابان‌ها را بستند و مانع از فعالیت ادارات و مدارس شدند و فروشگاه‌ها را آتش زدند و به نیروهای امنیتی تعرض کردند گروه‌های غریبه‌ای تابع برخی گروه‌های سیاسی بودند که اخیراً از میدان‌های تظاهرات خارج شدند».


در این بیانیه تأکید شده که معترضان در میدان التحریر در حدی که در توانشان بودند تظاهرات خود را ادامه دادند و رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه را پیش گرفتند و همواره مخالفت خود را با این اقدامات نشان دادند و پیشنهادهای گوناگونی برای رسیدن به نتایجی که به نفع همه باشد مطرح کردند.


آنان افزوده‌اند که امروز نیز از کسانی که به تظاهرات مسالمت‌آمیز آسیب بزنند یا از میدان‌های تظاهرات خارج شوند اعلام برائت می‌کنند و از نیروهای امنیتی می‌خواهند که هر کسی را که به اموال دولتی و خصوصی تعرض کند بازداشت کنند.


جمعه‌شب «سید مقتدی صدر»، رهبر ائتلاف سائرون، با انتشار توئیتی از هوادارانش خواست که از میدان‌های تظاهرات خارج شوند.


از شنبه‌شب تظاهرات مردم در میدان‌های تظاهرات حالت ملی خود را بازیافت و شهرهای گوناگون شاهد حضور گسترده مردم بود.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: عراق مرجعیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته