دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 14:48

انتقاد شدید معاون مجلس اعلای اسلامی عراق از موضع‌گیری منفعلانه بغداد در قبال آمریکا

معاون مجلس اعلای اسلامی عراق از موضع‌گیری منفعلانه بغداد در قبال آمریکا انتقاد کرد و گفت: ما اهتمام قوای سه‌گانه را برای حل اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد زمانی که مزدورانشان کنسولگری ایران در نجف اشرف را آتش زدند، ندیدیم.
کد خبر : 463758
IMG_20180330_174352_017.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دفتر معاون مجلس اعلای اسلامی عراق، حجت‌الاسلام «محمد الحیدری» در نامه‌ای خطاب به رؤسای قوای سه‌گانه نوشت: همگان از توجه ویژه شما به برخی از اقداماتی که در جریان مراسم تشییع گسترده در مقابل سفارت آمریکا انجام شده است، آگاه هستند. طبیعی است ما با تعدی به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی موافق نیستیم.


در این بیانیه آمده است:‌ سؤالی مطرح می‌کنیم؛ چرا این توجه و اهتمام شما را نسبت به تعدی گروه‌ها و آتش زدن خانه‌ها، ساختمان و اموال عمومی و خصوصی در بغداد و تعداد دیگری از استان‌های عراق ندیدیم؟ درحالی که همه آنها دارایی ملت عراق هستند. به‌ویژه دارایی‌های خصوصی مردم که ویران شد. چرا موضع قاطعی در قبال اقدامات گروه‌ها در زمینه قتل و آدم‌ربایی، ایجاد ناامنی و برهم زدن زندگی عادی مردم ندیده‌ایم؟


نماینده ولی فقیه و رئیس بخش عقیدتی حشدالشعبی تأکید کرد: ممکن است کسانی بگویند یورشی که روز گذشته انجام شد، متفاوت و اقدام علیه یک سفارتخانه بوده که مخالف عرف دیپلماتیک و قوانین بین المللی است؛ در پاسخ باید بگوییم که ما این اهتمام شما را زمانی که این گروه‌ها کنسولگری ایران در نجف اشرف را کاملاً آتش زدند، ندیدیم؛ درحالی‌که قبل از آن نیروهای امنیتی از اطراف آن عقب‌نشینی کرده بودند. آتش زدن کنسولگری ایران در نجف بار دیگر رخ داد، اما چرا هیچ نیرویی برای حمایت از آن اعزام نشد؟


این بیانیه می‌افزاید: در کربلا هم این گروه‌ها به کنسولگری ایران حمله و برای آتش زدن آن تلاش کردند، اما چرا اقدام جدی در این زمینه اتخاذ نشد و نیروهای امنیتی برای حفاظت از آن اعزام نشدند؟ در روزهای اخیر اقداماتی انجام شده و آمریکا به‌طور مستقیم جوانان ما را هدف قرار داده است؛ کسانی که از نیروهای حشدالشعبی (به‌عنوان بخشی از نیروهای مسلح عراق) بودند. آمریکا به این اقدام خود اعتراف و افتخار می‌کند. در مقابل، جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها در زمینه قتل مردم عراق اقدامی انجام نداده است؛ بلکه در جهاد علیه داعش از آنها حمایت و پشتیبانی کرده است.


معاون رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد: ما از این پس امیدواریم که موضعی جدی و قاطع در مقابل گروه‌های «مورد حمایت آریکا» اتخاذ شود. گروه‌هایی که دست به قتل و آدم‌ربایی می‌زنند، آتش می‌زنند، مانع زندگی عادی مردم و به‌تازگی مانع از فعالیت تأسیسات حیاتی و مهم عراق می‌شوند.


انتهای پیام/4106/4033/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته