دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 16:56

حضور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در یادواره شهدای منطقه 2 تهران

یادواره شهدای گمنام منطقه دو تهران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری و جمعی از مسئولان دانشگاهی در مقبره شهدای بوستان نهج البلاغه برگزار شد.
کد خبر : 46822

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، یادواره شهدای گمنام منطقه دو تهران به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، آموزش پرورش منطقه 2، شهرداری منطقه2 و نیروی انتظامی تهران بزرگ با حضور اصغر شکاری قائم مقام بنیاد شهید تهران بزرگ، نورچه ای معاون فرهنگی بنیاد شهید تهران، اکبری معاون فرهنگی بنیاد منطقه دو و جمعی از مسئولان در مقبرة الشهدای بوستان نهج البلاغه برگزار شد.


مدیرکل گزینش بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابراز خرسندی از حضور در محفل شهدا اظهار کرد: شهدای گمنام در حقیقت گمنام نیستند و همگی آنها در عالم غیب و در نزد خداوند حاضر هستند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، مفقودیت تنها در نزد ما و در ابعاد زمینی و جسمانی معنا پیدا می‌کند و در عالم بالا کسی مفقود نیست.


حجت الاسلام پورزنجانی با قدردانی از صبر و ایثار خانواده شهدای جاویدالاثر گفت: سختی و رنج این خانواده‌ها بیشتر از دیگران است و به همین دلیل در پیشگاه خداوند مقربترند.


وی با توجه به مقام شامخ شهدا خاطرنشان کرد: مقام شهدا مشخص است آنها در اوج هستند و هیچ گاه جایگاه آنان تغییر نخواهد کرد اما مقام جانبازان از آنان بالاتر است چرا که دستاورد و کالای بسیار باارزشی را به دست آورده‌اند که حفظ و نگهداری از آن و رساندن آن به سرمنزل مقصود کار بسیار دشواری است.



سرتیپ خلبان نوشال نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: ملت ما در دفاع مقدس نزدیک به 230 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که این تعداد از کشته‌شدگان در جنگ جهانی دوم بسیار کمتر است اما آثار آن متفاوت است و همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و امروز معنای این سخن رهبر کبیر انقلاب را درک می‌کنیم. فرهنگ ایثار و شهادت حاکمیت اخلاق است و این چیزی بود که شهدا و امام شهدا می‌خواستند. حمله دشمن و دفاع مقدس باعث شد تا انقلاب با سرعت بیشتری به پیش برود و به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی جنگ برای ما نعمت بود تا اتحاد و انسجام بین مردم بیشتر شود.


در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار شهدای گمنام که در بوستان نهج البلاغه آرمیده اند با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند. همچنین در این آیین گروه موزیک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرای برنامه پرداختند.


در این مراسم جمع کثیری از خانواده‌های شهدای جاوید الاثر،دانشجویان آزاده،خانواده‌های دانشجویان شهید، ایثارگر و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی حضور داشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته