دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1398 - 10:56
رئیس شورای شهر تهران:

فتاح صحبت‌هایش درباره آیت الله هاشمی را اصلاح کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: صحبت‌هایی از سوی آقای فتاح در باره آیت الله هاشمی مطرح شده که به‌صورت ناخواسته باعث سوءاستفاده شده است، در صورتی که ایشان این موارد را رفع نکنند قطعاً صحبت خواهم کرد.
کد خبر : 467455
2666971.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا  محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق، عنوان کرد: در جلسه گذشته بخش درآمدی متمم بودجه 98 به تصویب رسید که سقف آن از 5 هزار و 900 به 5 هزار و 300 میلیارد تومان رسید و امروز به بررسی بخش هزینه‌ها پرداخته شد.


وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون‌های شورا پیشنهادات خود را در ارتباط با اختلافاتی که با کمیسیون بودجه داشتند مطرح و علی‌رغم قهر و آشتی  این موارد رفع شد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم در جلسه یک‌شنبه هفته آینده بخش هزینه‌های متمم بودجه را نیز تصویب کنیم تا راه برای بررسی بودجه ۹۹ شهرداری باز شود.


هاشمی افزود: وقتی لایحه بودجه می‌آید فضا صنفی می‌شود و هر کمیسیون دغدغه‌های خود را در اولویت قرار می‌دهد و در صورتی‌که مدام این بودجه تغییر کند دچار مشکل می‌شویم بنابراین باید به یک جمع‌بندی برسیم.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این مطلب که  لیست برنامه‌های اولویت‌دار شورای شهر نیز تهیه شده و به زودی از سوی معاونت برنامه ریزی منتشر خواهد شد از احتمال آمدن لایحه بودجه 99 تا اواخر هفته آینده خبر داد.


وی در ارتباط با مشکلات مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی نیز گفت: مشکل اصلی حمل و نقل این است که بودجه‌های جاری زیاد است و حقوق و دستمزدها بودجه ما را می‌بلعد و پول کمی برای توسعه حمل و نقل باقی می‌ماند.


هاشمی ادامه داد: از ۱۸ هزار میلیارد تومان، حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار میلیارد تومان صرف امور جاری و دستمزد می‌شود و عملاً بودجه نقدی به حمل و نقل نمی‌رسد و به همین دلیل برای توسعه حمل و نقل عمومی بر روی تحقق پذیری بودجه غیرنقد تمرکز کردیم اما کمتر از 30 درصد  بودجه غیرنقد محقق شده است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با برخی از اظهارات پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مورد آیت‌الله هاشمی نیز گفت: نامه‌ای به‌صورت خصوصی برای ایشان نوشتم و گله کردم چرا که متأسفانه به‌صورت ناخواسته سخنانی مطرح شده که از  آن سوءاستفاده شد.


وی  با بیان این‌که ایشان دوست‌دار آیت الله بوده است، اظهار کرد: با  آقای فتاح صحبت می‌کنم و می‌خواهم اظهارنظری کنند تا سوء استفاده‌ها رفع شود، در غیر این‌صورت از آیت‌الله دفاع کرده و قطعاً صحبت خواهم کرد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته