دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1398 - 13:38
هاشمی در جمع خبرنگاران:

اگر به جشنواره فیلم فجر کمک مالی نمی‌کردیم مورد انتقاد قرار می‌گرفتیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر شهرداری از جشنواره فیلم فجر حمایت نمی‌کرد امروز برخی‌ها گلایه می‌کردند که چرا شهرداری چنین جشنواره انقلابی را تحویل نگرفته و در جهت تقویت آن گام برنداشته است.
کد خبر : 467503
Saeed Sajjadi 16.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مباحث مطرح‌شده در جلسه امروز شورا عنوان کرد: امروز به موضوع پرونده‌های پلاک ثبتی باغات پرداخته شد و اختلاف‌نظرهایی نیز در این‌باره مطرح شد که آن هم طبیعی بوده زیرا بخشی از آن به حقوق خصوصی و بخشی هم به حقوق عمومی مربوط است.


وی در ادامه در خصوص کمک شهرداری تهران به جشنواره فجر سخن به‌میان آورد و در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا شهرداری برای کمک به سیل‌زدگان سیستان لایحه آورده بود ولی برای حمایت از جشنواره لایحه‌ای نمی‌آورد، گفت: قبلاً درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. جشنواره فیلم فجر یک مسئله کشوری است که در دهه فجر به آن پرداخته می‌شود و اهمیت ویژه‌ای برای انقلاب اسلامی دارد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: شهرداری‌ها در کل کشور اسپانسر فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند و این موضوع طبیعی است. ما سالانه یک هزار و 400 میلیارد تومان بودجه به حوزه فرهنگ اختصاص می‌دهیم که این عدد 8 میلیاردی برای حمایت از جشنواره فجر بسیار ناچیز است.


هاشمی با بیان این‌‌که این اظهارات تخریبی است و کمک به فعالیت‌های فرهنگی همچون جشنواره برای رشد فرهنگی لازم است، افزود: معمولاً در جشنواره‌ها اهداف فرهنگی شهر تهران هم دنبال می‌شود و شهرداری می‌تواند در حین برگزاری این آن موضوعات فرهنگی و شهری را به شهروندان آموزش دهد.


وی تصریح کرد: من مطمئنم اگر شهرداری این حمایت را انجام نمی‌داد امروز برخی‌ها گلایه می‌کردند که چرا شهرداری چنین جشنواره انقلابی را تحویل نگرفته و در جهت تقویت آن گام برنداشته است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با موضوع اصلاح ساختار شهرداری تهران نیز گفت:  لایحه اصلاح ساختار به شورای شهر آمده است و احتمالاً تا پایان سال در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت. بر این اساس پیشنهاد شده تعداد معاونت‌ها از 9 به 7 برسد در حالی‌که پیشنهاد شورا تغییر 9 به 6 و پیشنهاد من نیز 9 به 5 بوده است.


هاشمی در ارتباط با انتشار بوی نامطبوع در تهران نیز عنوان کرد: من بارها به سازمان مدیریت بحران تهران در ارتباط با این موضوع تذکر داده‌ام که چرا دستگاه‌های تشخیص بو را تهیه نمی‌کنند. این دستگاه‌ها گران نیست و با توجه به زیاد شدن بو باید دستگاه‌ها خریداری و پایش شود.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته