دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1398 - 00:02
پرونده ایران و عراق، مقاومت – 3؛

هم‌سویی آمریکا، ارتجاع و بعثی‌ها برای ناامن کردن عراق/ رسانه‌های سعودی بر طبل اغتشاش می‌کوبند

هم‌سویی آمریکا، ارتجاع و بعثی‌ها برای ناامن کردن عراق که طی روزهای و ماه‌های گذشته شاهد نمونه‌هایی از آن بودیم، یکی از نکات مهم خطبه عربی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته به شمار می‌آید که نیازمند تحلیل و واکاوی مضاعف است.
کد خبر : 467380
EHtougPX4AEbrRu.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه پرشکوه تهران فرمودند: دشمنان تلاش‌های فراوان کردند با خرج پول‌های فراوان، به‌ کار گرفتن انسان‌های بی‌مسئولیت و تبلیغات شیطنت‌آمیز، دو ملت ایران و عراق را به هم بدبین کنند؛ اما شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشدالشعبی همه تلاش‌های شیطانی و وسوسه‌های اهریمنی آنها را باطل کرد.


ایشان فرمودند: آنچه مایلم به شما بگویم این است که قدرت اسلامی، قدرت ما و شما، می‌تواند بر هیبت ظاهری قدرت‌های فاسد مادی فائق آید. قدرت‌های غربی با پشتوانه‌ علم و فناوری، سلاح نظامی، تبلیغات دروغین و سیاست‌های مکارانه توانستند بر کشورهای منطقه مسلط شوند و هرگاه با نهضتی مردمی ناچار به خروج از کشوری شدند، تا آنجا که توانستند از توطئه و نفوذ اطلاعاتی و سلطه‌ سیاسی و اقتصادی دست برنداشتند. آنها غده‌ بدخیم رژیم صهیونیستی را در قلب کشورهای غرب آسیا جاسازی کردند و تهدیدی دائمی برای کشورهای منطقه تدارک دیدند.


آمریکا و ارتجاع عرب در پس پرده ناآرامی‌های عراق قرار دارند


موضوع مداخله ارتجاع عرب و بحران‌سازی آمریکایی‌ها در عراق بارها به‌وسیله مقامات ارشد کشورمان هشدار داده شده بود؛ چه اینکه دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در مصاحبه با شبکه فرانس‌24 گفت:‌ بدون تردید آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دیگر از کشورها در پشت صحنه تلاش کرده‌اند تا در عراق و لبنان نفوذ کنند و در روند مطالبات قانونی مردم دو کشور خدشه وارد کنند. 


علی اکبر ولایتی


دکتر ولایتی در مصاحبه با فرانس‌24


وی افزود: این روند کاملاً طبیعی و حق مردم است که در چارچوب تظاهرات قانونی خواسته خود را به گوش مسئولان برسانند، اما اینکه سفارت آمریکا در بغداد و عناصر وابسته به صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا مطالبات مشروع مردم را از مسیر خود منحرف کنند و کشتار راه انداخته‌اند، این موضوع را نشان می‌دهد که مردم عراق و رهبرانشان باید تلاش کنند صف خود را از آشوب‌طلبان جدا کنند.


ناگفته پیداست که مردم هوشیار و متمدن عراق دشمن و دوست خود را از هم تشخیص می‌دهند؛ مهم این است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید امنیت برقرار باشد، زیرا در نظام ناامن دشمنان قسم‌خورده عراق که در رأس آنها آمریکاست، آشوب ایجاد و صهیونیست‌ها و برخی حامیان منطقه‌ای آنها و برخی از کشورهای مرتجع نیز اوامر آمریکا را در آشوب‌طلبی‌های عراق اجرا می‌کنند.


طبیعی است آن کسانی که آشوب ایجاد می‌کنند برای مردم عراق قصد خیر ندارند. آنها آدم می‌کُشند، دفاتر احزاب سیاسی و قانونی را آتش می‌زنند و مردم را قتل عام می‌کنند. اینها هیچ توجیهی ندارد و مردم عراق نیز از کشتار بیزار هستند.


ولایتی دراین‌باره گفت: نظامی که مردم عراق موفق شده‌اند با دادن هزاران شهید برای نخستین‌بار به وجود بیاورند و آن را آسان به دست نیاورده‌اند، نباید به‌راحتی از دست بدهند و به هیچ وجه ملت بزرگ عراق راضی نیستند که کشور دچار هرج و مرج و زمینه‌های دخالت دشمنان بدخواه مردم عراق و لبنان فراهم شود .


نخاله‌های حزب بعث همچنان بر طبل تفرقه و آشوب می‌کوبند


از خارج عراق آمریکایی‌ها و مزدورانشان از سویی و ارتجاع عرب در حال توطئه چینی برای مردم عراق هستند و در داخل، نخاله‌های حزب بعث؛ همان‌هایی که سینه‌چاک صدام جنایتکار بودند منتظر اشاره‌ای هستند تا آشوب‌هایی همانند تظاهرات در اطراف میدان «الخلانی» و پل «السنک» بغداد بیافرینند.


تظاهرات عراق


ناآرامی‌های عراق


تئوریسین‌های آمریکایی و کسانی که از خلیج خوک‌ها به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور می‌دهند، خوب می‌داند اجرای پروژه کشته‌سازی باعث تحریک احساسات مردم و در نتیجه موجب فاصله انداختن میان دولت و ملت می‌شود و زمینه را برای براندازی دولت فراهم می‌کند. بنابراین، افزایش خشونت و خون‌ریزی در عراق در هفته‌های گذشته و ازسرگیری روند  اعتراضات خیابانی از شب گذشته تبعات جدی شدن اخراج نظامیان تروریست آمریکا را از خاک عراق نشان می‌دهد.


آمریکایی‌ها و مزدوران عربشان در خارج و نخاله‌های بعثی در داخل تلاش می‌کنند برای فرار از موضوع اخراج نظامیان آمریکایی، برخی شهرهای جنوب و مرکز عراق را به خشونت بکشانند. کربلا به دلیل وجود مقدس‌ترین مکان‌های زیارتی عراق یعنی بارگاه‌های مطهر اباعبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل عباس(ع)، بصره به دلیل اینکه شاهرگ اقتصادی و دارنده مهم‌ترین منابع نفتی عراقی است و ذی‌قار به خاطر وجود زندان بزرگ «الحوت» که هزاران سرکرده گروه تروریستی داعش و حزب منحله بعث در خود جای داده است، شاهد بیشترین خشونت‌هاست.


رسانه‌های سعودی؛ خط آتش می‌دهند


در حالی که روز گذشته (دوشنبه) آخرین مهلت تظاهرکنندگان به برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق برای معرفی نخست‌وزیر جدید عراق پایان یافت، موج جدیدی از اعتراضات خیابانی در عراق آغاز شده است. در این میان برخی رسانه‌های سعودی و آمریکایی، همچنان در قالب جنگ نرم در حال تحریک معترضان و بزرگ‌نمایی اعتراض‌ها، با هدف تحقق خرابکاری عناصر نفوذی هستند.


پایگاه خبری شبکه آمریکایی «الحره» روز گذشته در یادداشتی با تیتر «تیک تاک ساعت... تاکتیک‌های مورد انتظار تظاهرکنندگان در عراق با اراده ضعیف ایران» بار دیگر بر روی پروژه ایران‌ستیزی واشنگتن در ناآرامی‌های اخیر عراق متمرکز شد و با جهت‌دهی به اعتراضات خیابانی،  اقدامات خرابکارانه جدید را در عراق پیش‌بینی کرد.



در این گزارش درباره پایان مهلت معترضان به مقامات سیاسی عراق برای پاسخگویی به مطالباتشان آمده است: در چند ساعت اخیر با پایان مهلت معترضان عراقی به مقامات سیاسی این کشور فراخوان‌های جدیدی برای برگزاری تظاهرات‌ ضد دولتی منتشر شده است.


در این یادداشت، اظهارات دوگانه یک تحلیل‌گر سیاسی عراقی در پیش‌بینی تاکتیک‌های بعدی معترضان خیابانی آمده است. وی از سویی می‌گوید معترضان در مرحله آتی بُعد مسالمت‌آمیز تظاهرات‌ را حفظ خواهند کرد و از سوی دیگر از احتمال اشغال مقرهای مهم دولتی در مناطق مختلف از جمله استان ذی‌قار، آتش زدن مقرهای سازمان حشدالشعبی و حتی احتمال حرکت به سوی منطقه امنیتی سبز بغداد می‌گوید.


در این یادداشت بدون توجه به بیانیه‌ها و گزارش‌های متعدد سازمان حشدالشعبی درباره دخالت نکردن در اعتراض‌ها و ناآرامی‌هایی که از چند ماه پیش وارد مرحله جدیدی شده است، ادعا می‌شود که نیروهای حشدالشعبی تظاهرکنندگان را سرکوب می‌کنند. 


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته