دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس:

قانون جدید باعث کاهش آثار منفی چک شد/ بانک مرکزی باید قانون را اجرا کند

بهمن طاهر خانی درباره قانون جدید چک گفت: در اصلاحیه جدید قانون، تلاش شد تا از بی‌­اعتبار شدن چک جلوگیری شود تا دیگر شاهد آثار منفی آن در بازار نباشیم.
کد خبر : 467102
59.jpg

بهمن طاهرخانی، عضوکمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،گفت: در سال‌های مختلف، چندین بار قانون چک تغییر کرده است اما در اصلاحیه جدید آن، تلاش شد تا از بی‌­اعتبار شدن چک به عنوان یک ورقه شبه پول جلوگیری شود و دیگر شاهد آثار منفی آن در بازار نباشیم.


وی ادامه داد: راهکار آن نیز تعبیه مکانیسمی بود که استفاده­‌کنندگان از چک در چارچوبی اقدام کنند که به مشکل کمتری در چک برگشتی بخورند. البته شاید در اجرا مشکلاتی وجود داشته باشد که به دلیل جدید بودن قانون است اما به مرور و با کامل شدن اجرای این قانون، هم مجریان و هم استفاده‌کنندگان تسلط بیشتری بر مفاد قانونی پیدا خواهند کرد.


نماینده مردم تاکستان در باره عدم اجرای کامل قانون جدید چک نیز گفت: بنده در جریان علت تعلل بانک مرکزی در اجرای قانون جدید چک نیستم اما وقتی مصوبه‌­ای شکل قانون پیدا می­‌کند، هیچ کسی اجازه ندارد تصمیم فراقانونی بگیرد و همه باید مجری آن باشند.


انتهای پیام/4141/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته