دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1398 - 14:34
جمال‌الدینی مطرح کرد؛

لزوم اعتماد به جوانان در تقویت بنیه علمی کشور

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بر لزوم اعتماد به جوانان در تقویت بنیه علمی کشور تاکید کرد.
کد خبر : 466876

سیدحمید جمال‌الدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه روز گذشته تهران اظهار کرد: سخنان رهبری در نماز جمعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از جهات مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.


وی با اشاره به سخنان رهبری درباره تقویت بنیه علمی افزود: برای تقویت بنیه علمی باید همدلی، همزبانی و وحدت را بیش از پیش در دستور کار قرار داد. در جاهایی که به جوانان اعتماد و خطاهای احتمالی آنها پذیرفته می‌شود می‌توان با استفاده از تجربه اندوخته‌شده بزرگان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در عرصه‌های بایو تکنولوژی، نانو تکنولوژی و سلول‌های بنیادی، تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیب نمونه‌های بارز پیشرفت هستند. این پیشرفت‌ها با ایجاد هسته‌های عملی با محوریت جوانان شکل گرفته است.


جمال‌الدینی تصریح کرد: امروز باید با پذیرش ریسک، عزم جهادی و داشتن نقشه راه، بستری برای ایده‌های نوآورانه با نگاه حل مساله به وجود آورد. البته در دانشگاه حکمت بنیان تاکید بر ارزش‌های الهی خلقت، هسته مرکزی هرگونه فعالیت علمی است و آن به این معناست که «چرایی» و «چگونگی» در این دانشگاه مدنظر قرار می‌گیرد و هر فعالیت علمی بستری برای کمال و رشد انسانها می‌شود اینگونه زمینه ارتقای بشریت فراهم می‌آید.


وی بیان کرد: قطعا زمینه ارتقای بشریت با این نگاه فراهم می‌شود. با این الگوست که می‌توانیم نگاهی نوین بر خلاف نظریه‌های سیگموئیدی و وارداتی غرب را در دانشگاه‌ها پیاده‌سازی کنیم.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره اثرگذاری دانشجویان در تولید علم گفت: هر کس باید در حوزه اختیارات خود با تبیین نقشه راه به عنوان جزئی از یک نظام به هم پیوسته در کسب مهارت و علم حرکت کند و نقش دانشگاه در این میان تسهیل‌گری و نظارت راهبردی است.


جمال‌الدینی درباره مکتب سلیمانی که در سخنان مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این مکتب اعتماد به جوان است، در این راستا باید مجموعه سخنان رهبری را در خصوص جوانان شنید و عمل کرد. جوانان نسل جدید شرایط قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند و برداشت‌شان از آن زمان فقط از اسناد مکتوب است. از سوی دیگر بسیاری از مدیران میانسال کنونی اعتقاد دارند که جوان‌ها دیگر فرصتی برای خطاکردن ندارند و بنابراین امکان تجربه کردن را از جوانان گرفته‌اند در حالیکه  این دست از مدیران خودشان به دلیل بحران‌های اوایل انقلاب، جنگ و سازندگی فرصت کارکردن و خطا کردن را داشتند. با این حال رهبری همواره گوشزد می‌کنند که به جوانان اعتماد و از آنها در امور مختلف استفاده شود به نظر می‌رسد که مسئولان باید با جدیت بیشتری بیانات رهبری را دنبال و اجرایی کنند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته