دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1398 - 12:07
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:

شهید سردار سلیمانی معلم و الگوی دانشگاهیان است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی برای نسل جوان دانشگاهی ما معلم و الگو است، گفت: در  مکتب امام خمینی (ره) شجره‌های طیبه‌ای همچون شهید سردار سلیمانی به وجود آمده و رشد کرده‌اند و امروز این شجره‌های طیبه چهره‌ای بین‌المللی دارد.
کد خبر : 357695
AG8I0267.jpg

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ضمن تسلیت شهادت سردار فداکار اسلام و انقلاب حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: نقش سردار سلیمانی در منطقه باید از جهات گوناگونی مورد توجه قرار بگیرد. برجسته‌ترین بُعد شهید سردار قاسم سلیمانی که عموم مردم و جهانیان متوجه آن هستند؛ مبارزه بی‌امان با تروریسم تکفیری و بین‌المللی بود.


وی افزود: شهید سردار سلیمانی بالاترین و برجسته‌ترین نقش را در مبارزه با تروریسم در کشورهای همچون سوریه و عراق و... و در منطقه داشت. دولت‌ها و سیاستمداران، عموم مردم منطقه و جهان این موضوع را خوب درک می‌کنند. یکی از علت‌های اصلی حمله تروریستی شیطان بزرگ آمریکا به اتومبیل حامل شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز به این نکته برمی‌گردد؛ چراکه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود برای ایجاد جریان تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری در این منطقه تریلیارد دلار هزینه کرده بودند؛ اما زمانی که این گروه‌ها با سدی همچون سردار سلیمانی مواجه شدند، تمام آن هزینه‌ها از بین رفت.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: آمریکا نیز اعتراف کرده است که تاکنون هفت تریلیارد دلار در این منطقه هزینه کرده است و هیچ دستاوردی برای آن‌ها نداشته است. از همین رو همه آزادگان جهان به پاس خدمات ارزنده شهید سردار سلیمانی به بشریت در شهادت ایشان قیام کردند.


حجت‌الاسلام کلانتری خاطرنشان کرد: بُعد ولایت‌مداری بی‌نظیر شهید سردار سلیمانی، یکی دیگر از بعدهای برجسته ایشان بوده است. از آغاز جنگ تحمیلی تا امروز حاج قاسم سلیمانی خود را بدون هیچ ادعایی به‌عنوان سرباز رهبری معرفی کرده است و تا پای جان گوش‌به‌فرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است. ایشان یکی از الگوهای برجسته تاریخ ما برای جوانان است که در مسیر ولایتمداری به چه صورت عمل کرد.


وی ادامه داد: افرادی که شهید سردار سلیمانی را می‌شناختند بر بعد معنوی‌شان واقف بودند؛ شهادت پاداش مبارکی بود که خداوند به حاج قاسم سلیمانی عنایت کردند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی با بصیرت و معرفتی که داشت از مسیر ولایت فاصله نگرفت؛ اذعان  کرد: همان‌طور که این شهید در زندگی بزرگ بود، در شهادت نیز بزرگ بود. ما باید مسیر پربرکت ایشان را با همه وجود ادامه دهیم.


حجت‌الاسلام کلانتری گفت: در  مکتب امام خمینی (ره) شجره‌های طیبه‌ای همچون شهید سردار سلیمانی به وجود آمده و رشد کرده‌اند و امروز این شجره‌های طیبه دارای چهره بین‌المللی است که این موضوع برای قشر دانشگاهی مورد توجه است. دانشگاه‌ها باید ولایت‌مداری و بینش شهید سردار سلیمانی را برای دانشجویان تبیین کنند. هم‌چنین دانشجویان نیز باید معرفت دینی و معرفت اجتماعی خود را روزبه‌روز  ارتقا ببخشند و با بصیرت راه درست را از راه غیر درست تشخیص دهند. شهید سردار سلیمانی یک معلم الگو برای نسل جوان دانشگاهی ما است.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته