دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اولیایی در گفتگو با آنا:

گرفتن حق میزبانی توهین به فوتبال ایران است/ انصراف باشگاه‌ها معنی ندارد و باید از حقمان دفاع کنیم

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: گرفتن حق میزبانی از ایران توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا توهین به فوتبال ایران است و باید با همه توان از حقمان دفاع کنیم.
کد خبر : 466793
cover_1440.jpg

کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره گرفتن حق میزبانی ایران از سوی AFC گفت: من از همه مردم تقاضا دارم که این موضوع را یک اختلاف داخلی تلقی نکنند. درست است که مهدی تاج و علی کفاشیان عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند اما زحمت خود را کشیده‌اند و این موضوع یک بازی سیاسی است که ایران باید با آن مقابله کند. فیفا مدعی است که یک سازمان مردم‌نهاد است که اجازه دخالت سیاست در ورزش را نمی‌دهد اما با چنین تصمیماتی نشان می‌دهد که آنها یک دروغ بزرگ می‌گویند و به حرف خود عمل نمی‌کنند. متأسفانه یک تفکر سیاسی از خارج برای سرنوشت فوتبال ایران تصمیم می‌گیرد.


وی گفت: کشور کویت زمانی که در بدترین شرایط ثبات قرار داشت و مورد حملات صدام حسین قرار گرفته بود، از سوی ایران حمایت شد. کشور ایران به مردم کویت و این کشور کمک کرد و حالا آنها اولین کشوری هستند که مدعی شدند باید حق میزبانی از ایران گرفته شود. این یک توهین و اهانت به شرایط فوتبال ایران در آسیاست و به هیچ عنوان ما نباید این موضوع را بپذیریم. مسئولان ورزش باید از تمام ابزار و امکانات فوتبالی استفاده کنند و برای بازی در کشور خودمان اصرار کنیم. ما نباید زیر بار چنین تصمیم غیرمنطقی و اصولی برویم.


مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اظهار کرد: به نظر من در چنین شرایطی باید بلافاصله به CAS شکایت کنیم. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده ورزش ایران باید این موضوع را پیگیری کنند. البته که وزارت ورزش در این موضوع دو نقش را برعهده دارد؛ یکی به عنوان نماینده دولت و دیگری به عنوان مالک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. ما باید تمام تلاش خود را از نظر حقوقی به کار بگیریم و با اعضایی که در کنفدراسیون آسیا رابطه خوبی دارند، ارتباط برقرار کنیم. رئیس کنفدراسیون آسیا کسی بود که با رأی کشور ایران به این سمت رسید و حالا باید از حق ایران دفاع کند.


اولیایی در خصوص انصراف باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: اصلاً در شرایط فعلی انصراف معنی ندارد. ما باید از حق و حقوق خودمان دفاع کنیم و حتی اگر از طریق مذاکره به نتیجه نرسیدیم، زمان بازی در زمین حاضر شویم. استقلال بازی داخلی خود را با فولاد به خاطر لیگ قهرمانان آسیا لغو کرد. همه نماینده‌های ایران برای برگزاری لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا آماده هستند و قرار نیست انصرافی هم صورت بگیرد.


وی در مورد نقش مهدی تاج و علی کفاشیان که عضو کنفدراسیون آسیا هستند و اتفاقاً هفته گذشته تاج در جلسات AFC هم حضور پیدا کرده اما اکنون چنین تصمیمی گرفته شده است، عنوان کرد: تاج و کفاشیان عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند و باید از مهدی تاج هم تشکر کنیم که با وجود کسالت در این جلسات شرکت کرده است. اما این یک واقعیت است که زور ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا نرسیده و حالا باید پس از چنین تصمیم تلخی به دنبال مطالبات خودمان باشیم. هفته گذشته رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه برگزار شد و هیچ مشکلی به وجود نیامد اما حالا چند کشور خلیج فارس با چنین تصمیماتی اعتبار کشور ایران را زیر سؤال می‌برند. امیدوارم مسئولان و متولیان ورزش این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و اجازه ندهند اعتبار فوتبال ایران بیش از این خدشه‌دار شود.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته