دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1398 - 15:54
مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی:

تمام اپراتورهای کشور تحت لیسانس سازمان انرژی اتمی است

مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی گفت: تقریباً تمام اپراتورهای کشور تحت لیسانس ما هستند و انتهای تمامی شکایات مردم در این زمینه به ما می‌رسد.
کد خبر : 466496
دکل+تلفن+همراه.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عباس رحیمی خوش‌مکانی در نشست بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر در زمینه ساماندهی دکل‌های مخابراتی با اشاره به این‌که دو نهاد رگولاتوری در حوزه انتشار امواج بیشترین وظیفه را دارند، گفت: سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی از ورود تجهیزات گرفته تا اعطای لیسانس و مجوز به اپراتورها بر عهده سازمان انرژی اتمی است. 


وی ادامه داد: تقریباً تمام اپراتورهای کشور تحت لیسانس ما هستند و انتهای تمامی شکایات مردم در این زمینه به ما می‌رسد. 


مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی در خصوص اهمیت زیرساخت‌های تکنولوژیک کشور و نقش سازمان انرژی اتمی در موضوع آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی عنوان کرد: زیرساخت‌های تکنولوژیکی در کشور اهمیت بالایی دارد و ما علی‌رغم توجه به استانداردها تا جای ممکن اجازه افزایش پرتوگیری را در کشور نمی‌دهیم.


خوش‌مکانی با اشاره به وضعیت آنتن‌های مخابراتی در کشور گفت: اپراتورها خودشان هم نمی‌خواهند آنتن‌هایشان در سایه قرار گیرد چرا که پوشش شبکه‌ای‌شان کمتر می‌شود اما گاهی این تداخلاتی در این زمینه پیش می‌آید.


وی تصریح کرد: آنتن‌های کشور در زمان نصب شرایط مناسبی دارند و همه چیز به وسیله نرم‌افزارها رعایت می‌شود اما متأسفانه بعدها از سوی نهادهای دیگر مجوزهایی صادر می‌شود که منجر به ساخت و ساز می‌شود.


مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی در پایان با تأکید بر این‌که مشکلات حوزه زیرساخت را یک سازمان نمی‌تواند حل کند، اظهار کرد: همه سازمان‌های ذی‌ربط باید در این راستا تلاش کنند. بسیاری از موارد پیش آمده که در کنار آنتن ساخت و ساز صورت می‌گیرد و ما آنتن را از آنجا حذف می‌کنیم اما اینترنت و موبایل مختل می‌شود و همین موجب ایجاد مشکل می‌شود. 


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته