دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1398 - 12:15
ظریف در جمع خبرنگاران:

پاسخ جمهوری اسلامی ایران مشخص و متناسب بود

وزیر امور خارجه گفت: پاسخ جمهوری اسلامی، پاسخ مشخص و متناسب خواهد بود، گرچه هیچ چیز متناسب با شهادت سردار سلیمانی نیست.
کد خبر : 465133
3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من به برادران عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب به خاطر انجام اقدامی که در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران هست و در راستای پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تبریک می‌گویم؛ چون آنها به خوبی پایگاه متجاوز آمریکایی را در منطقه مورد هدف قرار دادند.


وی افزود: همانطورکه گفته بودیم پاسخ جمهوری اسلامی، پاسخ مشخص و متناسب خواهد بود، گرچه هیچ چیز متناسب با شهادت سردار سلیمانی نیست.


وزیر امور خارجه گفت: پاسخ ما علیه مراکز نظامی آن‌هم یک مرکز نظامی اشغال‌گر بود، این مرکز نظامی بعد از مصوبه مجلس عراق دیگر صلاحیت و مشروعیت حضور در عراق حتی به شکل ظاهری را هم نداشت.


ظریف با بیان اینکه اگر آمریکا عقل به خرج دهد و توجه کند، می‌فهمد کسانی‌که تا امروز به آنها مشورت داده بودند، مشورت‌های غلط و خطرناکی بوده است، یادآور شد: اگر آمریکا جلوی این ضرر استراتژیک را برای خود بگیرد اقدام درستی انجام داده است در غیر این‌صورت اگر اشتباهی مرتکب شود این اشتباه با اراده مردم ایران که حضور خود را در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی نشان دادند مواجه خواهد شد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان گفتگو میان ایران و آمریکا وجود دارد؟ گفت: خیر، برنامه‌ای برای مذاکره و گفتگو نداریم.


وزیر امور خارجه با بیان اینکه خروج آمریکا از منطقه با اقدام نظامی نخواهد بود، گفت: اقدام نظامی به آمریکا، همین بود که دیشب انجام شد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته