دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1398 - 12:12
ربیعی در جمع خبرنگاران:

دولت از سپاه برای پاسخ قاطع به آمریکا تشکر می‌کند

سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه صبحگاهان سپاه پاسخ وعده موعود را تحقق بخشید و به خاطر تحقق این وعده سپاسگزاریم.
کد خبر : 465130
AG8I0213.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ربیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات سپاه پاسداران در پایگاه نظامی عین الاسد اظهار کرد: حضور مردم برای تشییع پیکر شهیدان مقاومت اولین سیلی محکمی بود که به گوش ترامپ و اطرافیانش خورد. همچنین نخستین سیلی محکم به صورت تحلیل‌گرانی بود که شرایط ایران را در حال فروپاشی ارزیابی می‌کردند.


وی گفت: در ترور شهادت سردار سپهبد سلیمانی کشورهای متعددی به سوگ نشستند و اگر این پیکر مطهر به شمال آسیا و بخش هایی از آسیا می‌رفت شاهد حضور مردم و ادای احترام جهان اسلام و حتی غیر اسلام به این پیکر پاک بودیم.


سخنگوی دولت تأکید کرد:  جمعیتی در این مراسم تشییع حضور داشتند که ایران تاکنون تجربه نکرده بود.


ربیعی با بیان اینکه امروز ترامپ انسان منفوری حتی میان آزادیخواهان اروپایی و آمریکایی است، گفت: ترامپ با این اشتباه راهبردی فرصتی نو برای ایران پدید آورد و همگان دیدند که پایه‌های مشروعیت مدنی نظام جمهوری اسلامی ایران چگونه استوار است.


وی با تأکید براینکه آنگونه که آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند برای مقابله با داعش در منطقه حضور نداشتند، اظهار کرد:  قطعاً سردار سلیمانی مهم‌ترین نظامی در جهان بود که بیشترین تأثیر را در داعش‌زدایی از منطقه آسیا و شمال آفریقا داشت و اگر سردار سلیمانی و همراهانش نبودند، قطعاً امروز تروریست اروپا و حتی آمریکا را تهدید می‌کرد.


ربیعی تصریح کرد: امروز از همه صلح‌طلبان در دنیا می‌خواهیم با صدای بلند علیه جنگ طلبی ترامپی سخن بگویند.  چرا که ترامپ در جهانی ناامن دنبال منافع خودش است.


سخنگوی دولت با بیان اینکه تلاش پمپئو این بود که تکذیب کند سپهبد سلیمانی برای پیام صلح به عراق رفته بود و اقدام آنان پیشدستانه بوده، اماهیچ سندی برای مدعای خود ارائه نکردند.


وی گفت: حفظ انسجام در داخل قدرت ملی ما خواهد بود، انتقام و انسجام ما را موفق‌تر به جلو خواهد برد.


ربیعی همچنین از همه آنهایی که در گوشه گوشه جهان به سوگ سردار مقاومت نشستند سپاسگزاری کرد.


سخنگوی دولت با تأکید براینکه خوشبختانه صبحگاهان سپاه پاسخ وعده موعود را تحقق بخشید و به خاطر تحقق این وعده سپاسگزاریم، گفت: ما جنگ طلب نبوده و نیستیم و این پاسخی که داده شده حق مشروع ما بود، اگر واکنشی نشان دهند شدیدتر اقدام می‌کنیم.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته