دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1398 - 11:39
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

گشایش مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی با مشارکت اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گشایش یافت.
کد خبر : 464859
b350cc6a-9061-46ca-99a6-3960b06f529b.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، صبح امروز مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی با مشارکت اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اصفهان گشایش یافت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این آیین گفت: «دانشگاه‌های نسل امروز نباید فقط بر آموزش تأکید کنند؛ بلکه باید با آموزش مهارت‌های مختلف، دانشجویان را برای ورود موفق به بازار کار آماده سازند.»


پیام نجفی اضافه کرد: از جمله طرح‌هایی که به‌منظور اشتغال برنامه‌ریزی کرده‌ایم، طرح «پویش، پایش و رویش» است؛ طرح «پویش» ناظر بر تحصیل همزمان با کارآموزی در صنعت و خدمات، «پایش» ناظر بر هدایت و ساماندهی پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی منطبق بر نیاز جامعه و «رویش» سومین گام بعد از پایش و پویش است که از تلفیق این دو به دست  می‌آید.



دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سوابق همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: «باید نمونه این دفتر در سایر مراکز دانشگاهی راه‌اندازی شود؛ چراکه در سطح استان اصفهان شهرک‌های صنعتی بسیاری وجود دارد و باید دانشجویان منطبق با نیاز‌های جامعه و صنعت، آموزش‌دیده و در ارتباط با رشته تحصیلی خود وارد بازار کار شوند تا از رشد مشاغل کاذب در سطح شهر جلوگیری شود.»


آموزش براساس تأمین شغل؛ هدف اصلی اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای اصفهان


نجفی بیان کرد: «با راه‌اندازی سایت‌ها و دفاتر مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و آموزش مهارت‌های مختلف و کاربردی در زمان‌های مختلف، دانشجو به تناسب رشته تحصیلی، علاقه و توانمندی به یادگیری می‌پردازد و هنگام ورود به بازار کار یک دانش‌آموخته توانمند است، نه یک دانشجوی تئوری‌محور، ازاین‌رو به راحتی و در کمترین زمان ممکن جذب بازار کار می‌شود.»


مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان نیز در این نشست گفت: «به عنوان یک سازمان، خود را در بوته نقد قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که باید شیوه‌های آموزشی را تغییر دهیم؛ چراکه هدف ما آموزش صرف نیست، بلکه آموزش اثرپذیر است.»



آرش اخوان طبسی افزود: «با بررسی مدل‌های آموزشی کشورهای سطح اول دنیا، مدل کشور آلمان را برگزیدیم و بومی‌سازی کردیم؛ چراکه در این کشور ضریب انطباق مدرک تحصیلی و شغل افراد 92 درصد است که بالاترین ضریب آماری در سطح دنیاست و هدف ما نیز آموزش براساس نیاز جامعه و تأمین شغل است.»


وی اظهار کرد: «فرایند کار ما بدون تعامل با دانشگاه بی معناست؛ چراکه 30 درصد مراجعان ما دانشجو هستند و وجود یک دفتر در دانشگاه موجب می‌شود تا دانشجو را مطابق با نیازها در مشاغل مختلف آموزش داده و با هدایت و حمایت از دانشجویان، راه رسیدن به اشتغال را هموار کنیم.»


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته