دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 17:57
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

افتتاح نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه –مجلسی

نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه –مجلسی با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.
کد خبر : 406934
IMG_7469.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مبارکه،  مراسم گشایش نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی استان اصفهان ظهر امروز با حضور زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه، حمید عصارزادگان فرماندار شهرستان مبارکه، احمد آذین رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان، محمد گلناری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه –مجلسی و جمعی از مدیران و مسئولان این شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه –مجلسی برگزار شد.


زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در این مراسم با بیان اهمیت موضوع مهارت‌آموزی جوانان گفت: اکنون دغدغه دولت و مردم موضوع اشتغال جوانان است که مهارت‌آموزی این قشر می‌تواند راهگشای خوبی باشد و در این راستا راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک بازویی برای صنایع بزرگ است.


پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران نیز اظهار کرد: رویکرد جدید در حوزه نوآموزی و دانش‌بنیان در کشور در جریان است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین راستا مسیر جدیدی را آغاز کرده که این‌چنین مراکز می‌تواند تسهیل‌گر این رویکرد مهم باشد.


احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با ارائه گزارش آماری از تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی و کارکنان این استان  مطرح کرد: به بیان مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها مدیران جامعه هستند و راه اعتلای این مهم باید با توانمندسازی دانشجویان از آموزش‌محوری صرف باید دست کشید و با توجه به شعار از مردم برای مردم به‌سوی نیاز مردم که همان کارآفرینی و اشتغال‌های مولد است گام برداریم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه –مجلسی نیز گفت: مطابق آمار سال 97 بیش از 42 درصد بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل می‌دهند و یکی از علل اصلی آن نداشتن مهارت و تخصص کافی فارغ‌التحصیلان مطابق نیازهای صنعت است.


محمد گلناری عباسی افزود: برای کاهش آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه –مجلسی به دنبال ایجاد طرحی با عنوان بازآموزی و ارتقای شایستگی و نیمه‌حرفه‌ای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بود که در آن نیازهای نیروی انسانی صنعت احصاء شده و مطابق آن دوره‌های فنی و حرفه‌ای لازم از طریق این مرکز همراه خدمات مشاوره شغلی به جامعه هدف ارائه شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه –مجلسی یکی از سه دانشگاه برتر در تعاملات با سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان است که همواره دغدغه مهارت‌آموزی دانشجویان را داشته است.


آرش اخوان با توضیح درباره ضرورت مهارت آفرینی تصریح کرد: امروز باید دانش و مهارت، دو بازوی جوانان این مرزوبوم باشند که اگر دانشجویان به ابزار مهارت سوار شوند برای جامعه مؤثر هستند و هماهنگی بین سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد می‌تواند ایراد آموزش‌محوری صرف‌ را برطرف کند.


به گزارش آنا، در پایان این مراسم مسئولان با حضور در محل مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی با استعانت از درگاه ایزد متعال شاهد افتتاح این مرکز توسط زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه بودند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

برچسب ها: مشاوره شغلی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب