دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1398 - 12:13
معاون وزیر آموزش و پرورش:

بیش از یک‌هزار پروژه عمرانی آموزش و پرورش در دهه فجر افتتاح می‌شود

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک‌هزار و ۱۵ پروژه عمرانی آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 463984

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره دو یوم الله پدیدآمده در پی شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و پاسخ قاطع ایران با حمله موشکی به مرکز نظامی ارتش تروریستی آمریکا گفت: با تلاقی دهه فجر امسال و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و انتخابات پیش رو، شرایط حساس‌تری را ایجاد کرده است.


وی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در جدیدترین فرمایشاتشان از رویدادی یکتا در آینده نزدیک خبر داده‌اند و این موضوع را باید در برنامه‌های امسال دهه فجر در نظر بگیریم.


معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد این وزارتخانه در دهه فجر امسال تشریح کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 هزار یادواره به یاد 40 هزار شهید در 40 هزار مدرسه در کشور از شانزدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.


وی با توضیح اینکه در سه سطح ملی، استانی و منطقه‌ای برای دهه فجر امسال برنامه‌ریزی شده است، گفت: با تشکیل کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان در ستادهای ملی و منطقه‌ای و با تشکیل جلسات برنامه‌های متنوع و متعددی تدارک دیده شده است.


رئیس کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: از جمله برنامه‌های امسال تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی در روز ۱۲ بهمن و حضور پر شور دانش‌آموزان در ۲۲ بهمن و راهپیمایی‌های کشور، برگزاری مراسم گلبانگ انقلاب با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان تهران و مدیران کل در مراکز استانها، طرح راه‌اندازی برنامه‌های تلویزیونی در شبکه امید خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه امسال مسابقات کتابخوانی و رونمایی از پنج کتاب و پویش های کتابخوانی و انتشار کتاب  «نامه‌ها به سردار دلها»  هم برگزار خواهد شد، ادامه داد: در دهه فجر چهل و یکم، گروه‌های سرود یک‌هزار و ۳۵۷ نفری با مشارکت ۴۳ هزار دانش‌آموز ایجاد شده و برای نخستین بار گروه‌های سرود در جشنواره موسیقی فجر حاضر خواهند شد. جشنواره فرهنگی زندگی به سبک روح‌الله به میزبانی استان قم، برگزاری اردوهای یک روزه شمیم نور و جشنواره سرودهای همگانی با مشارکت همه دانش‌آموزان و یک میلیون ختم قرآن آغاز خواهد شد.


کاظمی در پایان گفت: در حوزه عمرانی هم امسال افتتاح یک‌هزار و ۱۵ پروژه عمرانی آموزشی، ورزشی و پرورشی شامل ۴هزار و ۱۶۸ کلاس و ۹۰۳ واحد آموزشی، ۱۱ استخر، ۳۲ سالن و ۶۹ فضای پرورشی با اعتبار بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد تومان از برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.


انتهای پیام/۴۱۴۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب