دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 12:10
روحانی:

رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد خوب است/ آمریکا باید بگویید کارش اشتباه بود

رئیس‌جمهور گفت: ما در ایران به‌جای رقابت برای تلاش و کوشش؛ در یک دعوا و نزاع‌های بی‌ثمر گرفتار شده‌ایم که هیچ ثمری به حال مردم ندارد، البته رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد خوب است.
کد خبر : 463719
139312181206007674888274.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل اظهار کرد: امروز سه سد در استان اردبیل افتتاح شد که به معنای یک حرکت ارزشمند در این خطه از کشور محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه رقابت نباید جنبه تخریب یا با گله همراه باشد، گفت: همه مسئولان در تلاش هستند و از سایر گروه‌های سیاسی می‌خواهیم خودشان هم در این شرایط سخت و تحریم پا به عرصه تلاش بگذارند. مردم به این دولت رأی داده‌اند و باید به آن کمک کنند.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه در عرض سه ماه ۲۲۷ طرح مهم افتتاح می‌شود، افزود: خدمت به مردم ولایتمدار ایران و اردبیل افتخار است. آبادانی استان اردبیل برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.


روحانی با اشاره به سفر خود به چین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی در چین بودم روبه‌روی هتل ما یک ساختمان 100 طبقه در حال ساخت بود که هر روز یک طبقه آن ساخته می‌شد و بعضی شب‌ها کنار آن می‌رفتم، برایم لذت‌بخش بود این همه کارگر و مهندس دارند تلاش می‌کند؛ بنابراین لاش این نژاد زرد یعنی چین برای ما درس‌آموز است،


وی با بیان اینکه این به معنای تلاشی یک ملت است، گفت: ما در ایران به‌جای رقابت برای تلاش و کوشش؛ در یک دعوا و نزاع‌های بی‌ثمر گرفتار شده‌ایم که هیچ ثمری به حال مردم ندارد، البته رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد خوب است، اما گله‌گذاری مداوم و تعبیرات این گروه نسبت به آن گروه چه خاصیتی دارد؟


رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر تحریم‌های آمریکا نبود درآمدهای نفتی کشور 100 میلیارد دلار افزایش می‌یافت. حتی برخی از بانک‌ها تا ۳۰ میلیارد دلار می‌خواستند در ایران اعتبار بگذارند، حدود 60 میلیارد دلار آماده وارد شدن به کشور بود، اما یک توطئه علیه ما طراحی شد به‌خاطر اینکه ما را بشکند و عظمت و ابهت ما را بشکنند، تا ما در برابر آنها خاضع و تسلیم شویم این کار در برابر ملت ایران شدنی نیست.


وی گفت: می‌گویند آماده مذاکره هستیم؛ اهلاً و سهلاً ما هم آماده مذاکره هستیم. به شرطی که به نقطه اول برگردیم و آنچه شکستید را اعلام کنید و بگویید «ما اشتباه کردیم» اگر هم به زبان نمی‌گویید در عمل بگویید «راه ما اشتباه بوده» ما هم آماده هستیم با شما حرف بزنیم، اگر حرفی دارید بشنویم و ما هم اگر سخنی داریم شما باید بشنوید.


روحانی با بیان اینکه ملت آمریکا از ملت ایران برتر نیست، تأکید کرد: ما به ملت آمریکا خرده نمی‌گیریم، بلکه با حکومت آمریکا مشکل داریم. بگویند که کارشان اشتباه بوده به زبان هم نگویند مهم نیست ولی در عمل باید بگویند. ابتدا باید به نقطه‌ای که توطئه را آغاز‌ کردند، برگردند.


وی با تأکید بر این مطلب که باید جاذبه‌های گردشگری در استان اردبیل تقویت شود، یادآور شد: جذب گردشگر یک عامل بسیار بزرگ برای ایجاد اشتغال در این استان است و در این راستا، سدها نقش مهمی در جذب گردشگر دارند؛ بنابراین از وزیر نیرو می‌خواهم با رعایت اصول محیط زیستی، ایجاد سد و کمک به ارتقای جاذبه‌های گردشگری را مدنظر قرار دهد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته