دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1398 - 20:18
عصر امروز صورت گرفت؛

واحد دهاقان میزبان همایش علمی و راهکارهای کسب درآمد از صنعت گردشگری

نشست تخصصی راهکارهای کسب درآمد از صنعت گردشگری در محل تالار اجتماعات شهید بشارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.
کد خبر : 463643
DSCN6542.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دهاقان، عصر امروز نشست تخصصی راهکارهای کسب درآمد از صنعت گردشگری با حضور جمعی از دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان در محل تالار اجتماعات شهید بشارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.


نماینده حقوقی و ناظر پروژه‌های مرمت ابنیه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری استان اصفهان در این نشست گفت: «توریسم ریشه یونانی دارد و گردشگر به شخصی اطلاق می‌شود که از موقعیت مکانی خود خارج شده و برای تفریح، گردش یا علم‌آموزی به شهر یا دیار دیگری می‌رود؛ مشروط بر اینکه مدت اقامت او از 24 ساعت بیشتر و از 6 ماه کمتر باشد و در فاصله‌ کمتر از 70 کیلومتر انجام نگیرد.»


منصور عسگری اضافه کرد: «کمیته مخصوص آمارگیری مجمع ملل افرادی که برای تفریح و دلایل شخصی با مقاصد پزشکی و درمانی سفر می‌کنند یا برای شرکت در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، مراسم‌های مذهبی، مسابقات ورزشی و... به کشورهای دیگر سفر می‌کنند را توریست شناخته است.»


دهاقان جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد


وی عنوان کرد: «با توجه به اوج پیشرفت اقتصادی در جهان، برنامه‌های کاری، فشرده و مفاهیم کار و اوقات فراغت تبیین شد. جامعه پس از فشار زیاد کار، نیاز به تفریح و سفر را حس کرد، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای مسافرت و سفر در این دوران بیشتر و خدماتی مانند خدمات ریلی، هوایی و تولیدات صنعتی وابسته به آنها  اضافه شد.»


نماینده حقوقی و ناظر پروژه‌های مرمت ابنیه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: «در ایران نیز نهاد متولی ابتدا سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی بود و در ادامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادغام شد، اکنون نیز با عنوان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشغول به فعالیت است.»


عسگری مطرح کرد: «دهاقان میان رشته کوه‌ها قرار گرفته و راه ارتباطی بین ارتفاعات رشته کوه‌های زاگرس و دشت میانی ایران است. این شهرستان دارای سابقه تاریخی بالاست و جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد.»


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته