دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1398 - 10:06
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با آنا مطرح کرد؛

لزوم همکاری 22 نهاد و سازمان برای رونق صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: «برای اینکه صنعت گردشگری بتواند رونق خوبی داشته باشد، باید 22 نهاد و سازمان با این صنعت همکاری کنند.»
کد خبر : 429033

شهرود امیرانتخابی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا  اظهار کرد: «یکی از اقداماتی که در استان گیلان برای توزیع گردشگران برای تمام شهرهای استان انجام داده‌ایم، تقویت دفاتر گردشگری است که این دفاتر تورها را در این استان ساماندهی کنند.»


به گفته وی، چند شهرستان استان گیلان از نظر جذب گردشگر ورودی مناسبی ندارد که شهرهایی مانند صومعه‌سرا، رضوانشهر و تالش از جمله آنهاست و با بررسی متوجه می‌شوید در این شهرها دفتر گردشگری وجود ندارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان اضافه کرد: «تصور این بود که به‌دلیل نبود زیرساخت صومعه‌سرا، رضوانشهر و تالش گردشگر ندارند، در صورتی‌ که تا وقتی گردشگر به آنجا نرود، حتی با وجود زیرساخت‌های مناسب، تغییری حاصل نمی‌شود. در واقع دفاتر خدمات گردشگری می‌توانند با تبلیغ مکان‌های گردشگری آنجا را برجسته کنند و شناسایی این مراکز بر عهده مراکز گردشگری است.»


به گفته امیرانتخابی در گیلان توزیع ناعادلانه گردشگر وجود دارد، بعضی از شهرهای این استان گردشگر زیادی دارند و بعضی از شهرها اصلاً گردشگر ندارند و این در توان مالی و اقتصادی مردم تأثیرگذار بوده و به قول دوستی پشت این طبیعت سرسبز و جنگل‌های انبوه گیلان چهره زشت فقر پنهان است.


غفلت از گردشگری مذهبی در گیلان


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گردشگری مذهبی در استان گیلان مطرح کرد: «تشویق گردشگران خارجی به حضور در مکان‌های مذهبی گیلان از برنامه‌های ماست، به عنوان مثال در این زمینه بر زیارت خواهر امام رشت تأکید داریم.»


خواهر امام، زیارتگاهی در شهر رشت است که به گفته کارشناسان مذهبی یکی از خواهران امام هشتم شیعیان جهان حضرت علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) که مورد احترام و زیارت شهروندان رشتی است، این در حالی است که براساس مشاهدات خبرنگار درهای این زیارتگاه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و در شب عاشورا بر روی علاقه‌مندان بسته بود.


رونق گردشگری به اقدام فراسازمانی نیاز دارد


امیرانتخابی درباره عملکرد شهرداری رشت برای تقویت گردشگری در این شهر به آنا گفت: «درست است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه تبدیل شد؛ اما باید قبول کرد که تقویت گردشگری از عهده یک سازمان و وزارتخانه برنمی‌آید؛ بلکه یک اقدام فراسازمانی است و شهرداری‌ها نقش مهمی در تقویت گردشگری دارند.»


وی عنوان کرد: «برای اینکه صنعت گردشگری بتواند رونق خوبی داشته باشد، باید 22 دستگاه و سازمان در کنار متولی گردشگری کشور باشد که شهرداری‌ها یکی از آن سازمان‌هاست.»


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان توضیح داد: «مکان‌های گردشگری در رشت تابلو راهنمای مناسب ندارند و اکنون با تقویت پژوهشگاه این اداره‌کل درصدد تهیه متون مناسب برای این تابلوها هستیم تا شهرداری‌های استان گیلان از این مطالب برای درج در این تابلوها استفاده کنند.»


به گفته امیرانتخابی، شهرهایی که از گردشگری برای شهروندانش درآمدزایی دارند، گردشگران به‌محض ورود به آن شهرها با تابلوهای مناسب راهنمایی با آثار باستانی و مکان‌های گردشگری مواجه می‌شوند که این نشان‌دهنده نقش شهرداری برای برجسته کردن آثار تاریخی در آن شهر است.


انتهای پیام/4078/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته