دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1398 - 01:30
قاسمی با آنا مطرح کرد:

مطالعه علمی ظرفیت‌های گردشگری گیلان/ نمی‌توان فرهنگ را از ورزش جدا کرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال مطالعه ظرفیت‌های گردشگری گیلان به‌صورت علمی است تا جاذبه‌ها را به گردشگران معرفی کند.
کد خبر : 400041

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رشت در مورد فعالیت‌های فرهنگی ورزشی این واحد دانشگاهی اظهار کرد:  جوهر ورزش فرهنگ است و نمی‌توان فرهنگ را از ورزش جدا کرد و با توجه به این اصل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برای دانشجویان این واحد دانشگاهی برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی در نظر گرفته است.


وی افزود: استان گیلان در حوزه ورزش ظرفیت‌هایی زیادی دارد و دانشجویان در دانشگاه‌های استان گیلان در رده‌های مختلف نیز صاحب‌ عنوان و ظرفیت هستند که در این زمینه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت یادآور شد: مسابقات بین واحدی دانشجویی می‌تواند وفاق ایجاد کند و بنا داریم در طول هفته بین دانشجویان، استادان و همکاران این رقابت‌ها برگزار شود. علاوه بر این همکاران در دانشگاه آزاد  گروه‌های کوهنوردی دارند که حداقل ماهی یک‌بار مکانی را انتخاب و برای کوهنوردی حضور پیدا می‌کنند.


قاسمی خاطرنشان کرد: در واحدهای دانشگاه آزاد در استان گیلان نام‌آوران ورزشی مانند علیرضا جهانبخش ملی‌پوش فوتبال و سایر بانوان ملی‌پوش در رشته‌های مختلف حضور دارند که بعد از این بیشتر از آنان خواهیم شنید و صحبت خواهیم کرد.


وی ورزش دانشجویی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ورزش می‌تواند فراغت جوانان را به شیوه سالم پر کند، طبعاً جوانانی که به سمت ورزش حرکت می‌کنند، قسمت زیادی از اوقات فراغت آنان پر می‌شود، امروز ورزش ازجمله سرگرمی‌های مهم جامعه است که جوانان نیز از این سرگرمی غافل نیستند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت اظهار کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در رشت، لاهیجان و انزلی امکانات خوبی در ورزش دارند و سعی داریم تا آنان را به سمت باشگا‌ه‌داری سوق دهیم تا بتوانند برای خود درآمدزایی داشته باشند و درآمد حاصل از آن را در بخش فرهنگی هزینه کنیم؛ چراکه در فرهنگ کمبود بودجه محسوس است.


قاسمی گفت: در فصل تابستان به‌دلیل تعطیلات از حضور دانشجویان محروم هستیم، بااین‌حال معاونت فرهنگی این واحد دانشگاهی برنامه‌های مناسب اردویی برای دانشجویان در نظر دارد.


وی با توجه به سی و هفتمین سالگرد فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این سازمان علمی مولود انقلاب اسلامی است که با حمایت‌های امام(ره) و رهبری شکل‌گرفته و در این چندساله نقش‌های متعددی داشته است. اکنون واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان حدود 40 هزار دانشجو و بیش از 600 نفر عضو هیئت‌علمی دارد.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت افزود: این دانشگاه از نظر فضا و زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در استان گیلان پیشتاز بوده و در مقایسه با دانشگاه دولتی در گیلان، سرآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان مشخص می‌شود.


قاسمی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را در میان دانشگاه‌ها زبانزد دانست و یادآور شد: دانشگاه آزاد سعی دارد تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی تأثیرات آن را در استان گیلان مشاهده کند و به  عبارتی فعالیت فرهنگی خود را به دانشگاه بسنده نمی‌کند، بلکه به‌دنبال رصد تأثیر آن در جامعه است.


حجت الاسلام قاسم قاسمی مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد رشت


وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حیات خلوت مخالفان نظام نیست، آنهایی که خط قرمز نظام هستند در دانشگاه آزاد اسلامی جایی ندارند و این سازمان علمی سعی کرده تا معیار انقلابی خود را حفظ کند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان ویژگی‌های جغرافیایی و طبیعی استان گیلان اظهار کرد: گیلان جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود جای‌داده و دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در حال مطالعه ظرفیت‌های گردشگری این استان به‌صورت علمی است تا جاذبه‌ها را به گردشگران معرفی کند.


قاسمی، گیلان را در گردشگری مذهبی جزء استان‌های شاخص دانست و گفت : این استان علاوه بر گردشگری طبیعی در زمینهٔ گردشگری مذهبی نیز می‌تواند فعالیت کند.


وی اظهار کرد: گیلان چهره‌های تاریخی و انقلابی نامداری دارد و وجود چهره‌های انقلابی مانند میرزا کوچک‌خان جنگلی ظرفیتی است که نباید از آن غافل شد و بنا داریم در سال 98 در مشهدمیرزا که در شهر ماسال قرار دارد، یادمانی را احداث کنیم.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت گفت: فعالیت‌های فرهنگی در واحدهای دانشگاهی استان گیلان انجام‌ شده است؛ اما آن‌گونه که مدنظر ما هست دیده نشده که با کمک رسانه‌ها سعی داریم تا این کاستی برطرف شود.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته