دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1398 - 18:38
طالبان:

قصد اعلام آتش‌بس در افغانستان نداریم

گروه طالبان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در جریان مذاکرات صلح با آمریکا قصد برقراری آتش‌بس در افغانستان را ندارند.
کد خبر : 463416

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، گروه طالبان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در جریان مذاکرات صلح با آمریکا قصد برقراری آتش‌بس در افغانستان را ندارند و تنها به کاهش سطح خشونت‌ها اقدام خواهند کرد.


در این اطلاعیه تصریح شده که بحث و گفتگو میان دو طرف در مورد عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد ولی این گروه شبه‌نظامی هیچ برنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس ندارد.


 اطلاعیه گروه طالبان خاطر نشان کرده که طرف آمریکایی تنها درخواست کاهش سطح خشونت‌ها را ارائه کرده که توسط سران این گروه مورد بررسی قرار گرفته ولی برخی رسانه‌ها به دروغ از پذیرش آتش‌بس توسط طالبان خبر دادند.


آمریکا و طالبان بیش از یک سال است که مذاکرات صلحی را آغاز کرده‌اند که درنهایت قصد دارد به ازای عقب‌نشینی نیروهای ایالات‌متحده از افغانستان، توقف خشونت‌های نظامی طالبان و برقراری آرامش در افغانستان را تضمین کند. در مقابل آمریکا نیز قصد دارد به شبه‌نظامیان شورشی طالبان تضمین امنیتی بدهد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته