بررسی تأثیر استراتژی تجاری بر خوانایی گزارشگری مالی شرکتها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: «مقاله علمی پژوهشی مهدی صفری گرایلی عضو هیئتعلمی تماموقت گروه حسابداری با موضوع استراتژی تجاری و خوانایی گزارشگری مالی در شماره 42 فصلنامه حسابداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه چاپ شد.»
علیرضا همایونی تصریح کرد: «این مقاله به بررسی تأثیر استراتژی تجاری بر خوانایی گزارشگری مالی شرکتها میپردازد و برای سنجش خوانایی گزارشگری مالی از دو شاخص فوگ و شاخص فلش و برای تعیین نوع استراتژی تجاری شرکتها نیز از سیستم امتیازدهی ترکیبی ایتنر و همکاران استفاده شد.»
وی خاطرنشان کرد: «فرضیه تحقیق با استفاده از نمونهای متشکل از 84 شرکت پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1392 تا 1396 و با بهرهگیری از مدل رگرسیون چند متغیره مبتنی بر تکنیک دادههای ترکیبی مورد آزمون قرارگرفته است.»
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز افزود: «نتایج پژوهش نشان میدهد که شرکتهای دارای استراتژی تهاجمی نسبت به شرکتهای تدافعی، گزارشهای مالی با خوانایی کمتری منتشر میکنند و نتایج آزمون تحلیل حساسیت نشان داد که استفاده از معیارهای جایگزین برای سنجش خوانایی گزارشگری مالی و استراتژی تجاری نیز تأثیری بر نتایج اصلی پژوهش ندارد و نتایج پژوهش از استحکام برخوردار است.»
به گزارش آنا، مهدی صفری گرایلی دارای مدرک دکتری تخصصی حسابداری با مرتبه دانشیاری است که سابقه مدیر گروهی رشتههای حسابداری و مدیریت را در کارنامه خود دارد.
انتهای پیام/4117/4062/
انتهای پیام/