دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه تبیین آیین‌نامه آموزشی تخصصی و کاربردی کوتاه مدت دانشگاه آزاد تاکید شد

بهره‌مندی از پتانسل‌های دانشگاه در راستای کسب درآمد از طریق اقتصاد دانش‌محور/ لزوم آموزش‌های تخصصی در سطوح مختلف

جلسه تبیین آیین‌نامه آموزشی تخصصی و کاربردی کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی ویژه واحدهای چهار استان شمال‌غرب کشور امروز ششم آبان در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
کد خبر : 46332

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست، رسالت این دفتر را توجه به توانمندسازی و افزایش بهره وری و کارآیی و همچنین مهارت‌های فردی و حرفه ای اعضای هیأت علمی، مدیران و کارکنان خارج دانشگاه برشمرد و گفت: نبود آموزش های تخصصی آسیب های جبران ناپذیر به سازمان وارد کرده و موجب اتلاف منابع مالی و انسانی می شود.


دکتر سید ابراهیم حسینی افزود: امکانات فیزیکی، نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه آزاد اسلامی کم نظیر است و باید از پتانسیل های دانشگاه در راستای کسب درآمد از طریق اقتصاد دانش محور بهره مند شویم.


حسینی: امکانات فیزیکی، نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه آزاد اسلامی کم نظیر است و باید از پتانسل های دانشگاه در راستای کسب درآمد از طریق اقتصاد دانش محور بهره مند شویم

وی افزود: آموزش‌های تخصصی در سطوح مختلف سازمان لازم و ضروری است و بخشی از اعضای هیأت علمی که در سطح ریاست و معاونت وارد شده اند علی رغم دارا بودن تجربه های ارزشمند در حوزه های تخصصی و استراتژیک نیاز به آموزش دارند و در همین راستا آموزش در رده های مختلف انجام می شود.


حسینی با بیان اینکه بحث مهم در خصوص آموزش منابع انسانی اثر بخشی است گفت: آموزش های کوتاه مدت یا آموزش هایی که مبتنی بر توانمندی‌های حرفه ای و مهارتی است می تواند فرد را به قابلیت های لازم برای انجام امور محوله برساند.


وی با بیان اینکه دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی در حوزه معاونت جدید برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پراکندگی جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور بالا بوده و امکانات فیزیکی، نرم افزاری و سخت افزاری آن در بین سازمان‌ها کم نظیر است که باید از این پتانسل های دانشگاه در راستای اقتصاد دانش محور بهره مند شویم.


مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دهه ای قرار داریم که رسالت دانشگاه آموزش و پژوهش است، واضح و مبرهن است تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با ساز و کارهای جدید دانشگاه در پیبشرد اهداف آن لازم و ضروری و بسیار مفید خواهد بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: با تربیت نیروی انسانی توانمند می‌توانیم امکانات و پتانسل‌های دانشگاه، شهر و استان را شناسایی کرده و با برقراری ارتباط و تعامل با سازمان‌ها در راستای درآمدزایی از آنها بهره‌مند شویم و اقدام به رفع معضلات مالی دانشگاه کنیم.


انگجی: در دانشگاه از سطوح پایین تا رده‌های بالا، نیاز به تربیت نیروهای متخصص در همه حوزه‌ها و زمینه‌ها است تا بتوانیم کارهای وسیع علمی،تحقیقاتی و اقتصادی را در دانشگاه انجام دهیم

سیدجواد انگجی افزود: در دانشگاه از سطوح پایین تا رده‌های بالا، نیاز به تربیت نیروهای متخصص در همه حوزه‌ها و زمینه‌ها است تا بتوانیم کارهای وسیع علمی،تحقیقاتی و اقتصادی را در دانشگاه انجام دهیم.


رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: کیفیت خدمات دانشگاه ، یکی از مطالبات ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوده و برای بالابردن کیفیت خدمات در دانشگاه نیاز به برگزاری دوره های آموزشی کاربردی است.


دکتر بهروز دانشیان افزود: باید بسترهای لازم را برای توانمندسازی کارمندان در دانشگاه مهیا کنیم زیرا اگر سیستمی توانمند داشته باشیم از امکانات و پتانسیل دانشگاه برای درآمدزایی نیز بهره مند می‌شویم.


وی تصریح کرد: باید در کنار کارگاه های آموزش محور ،کارگاه های کاربردی و عملی نیز برگزار شود تا بتوانیم با مهارت افزایی، کیفیت خدمات دانشگاهی را افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته