دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله مصباح‌یزدی در مراسم 9 دی قم:

پیشنهاد مذاکره با دشمن در خفا احمقانه است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ما نباید در این شرایط چشم به کمک دشمنان بدوزیم، چرا که آن ها تمام قدرت خود را صرف این می کنند که ما را نابود کنند، امید به این دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا احمقانه است.
کد خبر : 463313

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در مراسم روز 9 دی مردم قم  اظهار کرد: یکی از آثار برجسته این شکر نعمت کوتاه شدن دست دشمنان از کشور بوده و ما باید این نکته را به یاد داشته باشیم و شکرانه آن را به جا بیاوریم.


وی ادامه داد: اینکه ما همواره بگوییم این ما هستیم که در مقابل آمریکا ایستاده ایم و بر خود غره شویم، با آموزه های دینی همخوانی ندارد، باید بدانیم که کار ما تنها و تنها در ید توانای الهی است و در این مسیر حتی به بازوی خود نیز نباید مغرور شویم.


رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: این گرانی ها و بیکاری ها یک امتحان الهی بوده و ما باید ببینم چه وظیفه ای در قبال آن داریم، سختی هایی پیش روی ما وجود خواهد داشت که باید در این سختی ها از امتحان الهی پیروز بیرون بیائیم، اولین قانون در این شرایط این است که دست خود را به سمت خداوند دراز کنیم.


وی با بیان اینکه باید از دشمنان خود قطع امید کنیم، گفت: اگر در امتحانات بر خداوند توکل کنیم، بلا رفع خواهد شد و بر دشمنان نیز پیروز می شویم، ما نباید در این شرایط چشم به کمک دشمنان بدوزیم، چرا که آن ها تمام قدرت خود را صرف این می کنند که ما را نابود کنند، امید به این دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا احمقانه است.


آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که ما هیچ پیام خاضعانه ای به دشمنان نخواهیم داد ،مطرح کرد: اگر خدایی ناکرده در کل یک جامعه و یاد در بین مسئولین جامعه چنین روحیه ای پیدا شود، مستعد کفران نعمت الهی هستند.


وی تاکید کرد: جامعه ایرانی ما در طول این 1400 سال اخیر تا به حال موفق نشده دولتی تشکیل دهد که بر اساس دین و اطاعت از خدا و ارزش های اسلام حکومت کند، البته دولت هایی بودند، اما اساس آن دین نبوده است، امروز بعد از 40 سال خداوند متعال حکومتی اسلامی به ما داده به هیچ قومی در طول 1400 سال نداده است.


رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ولایت فقیه یک نعمت الهی است که در فضای مجازی این هدف دنبال می شود که ما را از آن غافل کنند، برخی ها همواره بیان می کنند که برخی از ضعف ها مربوط به دستگاه رهبری است، این درحالی است که وقتی رسول خدا(ص) نیز هدایت جامعه اسلامی را بر عهده گرفتند، مشکلات مادی فراوانی برای مردم به وجود آمد.


وی یادآور شد: بزرگترین وظیفه جامعه و به ویژه روحانیت حفظ نظام اسلامی و دفاع از کیان آن است، دومین وظیفه این است که ما باید سعی کنیم کسانی بر پست های حکومتی بنشینند که بتوانند بر وظیفه واقعی خود عمل کنند.


آیت الله مصباح یزدی اضافه کرد: شناخت وظایف اسلامی خود، بصیرت و کار برای خدا و نه برای منافع شخصی و حزبی سه ویژگی مهم افرادی است که باید مناصب و پست‌ها را در اختیار بگیرند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب