دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1398 - 12:19

ادامه حمایت اصلاح‌طلبان از یک محکوم امنیتی/ روابط‌عمومی زندان اوین: انتقال نرگس محمدی به زنجان با ضرب و شتم همراه نبوده است

با اینکه روابط‌عمومی زندان اوین، اخبار منتشره درباره انتقال نرگس محمدی به زنجان با ضرب و شتم وی را تکذیب کرده است اما انتقاد برخی از اصلاح‌طلبان از قوه قضائیه درباره این موضوع تمامی ندارد.
کد خبر : 462860
232.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نرگس محمدی در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.


همچنین در مهرماه سال 95 شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم ۱۶ سال زندان دادگاه بدوی نرگس محمدی را تأیید کرد و حالا این متهم به دستور مراجع قضائی به یکی از زندان‌های استان زنجان که موطن وی است، منتقل شد و بعد از این انتقال، اخباری مبنی بر ضرب و شتم این متهم هنگام انتقال به زنجان منتقل شد و متأسفانه برخی از سیاسیون و فعالان اجتماعی نیز با پرداختن به این موضوع از اساس کذب، بر جریان ایجاد شده سوار شدند.


این درحالی است که روابط‌عمومی زندان اوین ضرب و شتم نرگس محمدی را تکذیب کرد و در اطلاعیه خود اعلام کرد: «انتقال خانم نرگس محمدی از اوین به زنجان با ضرب و شتم صحت ندارد.  انتقال او به زنجان با دستور مرجع قضائی بوده  و  به عنوان شهر موطن او انجام شده است.


اخباری در روزهای اخیر  منتشر شده بود که نرگس محمدی فعال حقوق بشری با ضرب و شتم از تهران به زنجان منتقل شده است.‌ انتظار می‌رود همه دلسوزان نظام اخبار دقیق و صحیح را صرفاً از کانال‌های رسمی دنبال کرده تا مبادا آب به آسیاب دشمنان انقلاب و اسلام ریخته شود.»


با اینکه موضوع ضرب و شتم نرگس محمدی از سوی مراجع قضائی تکذیب شده است، اما واکنش برخی از اصلاح‌طلبان مانند پروانه سلحشوری قابل تأمل است!


این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی در صفحه توئیترش ضمن حمایت عجیب از نرگس محمدی، قوه قضائیه را نهادی بی‌منطق و ضعیف معرفی کرد.



در پرونده نرگس محمدی اتهاماتی چون همکاری با داعش، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تشکیل و عضویت در گروه‌های غیرقانونی، راه‌اندازی کمپین لگام(لغو گام‌به‌گام اعدام) و چندین اتهام دیگر که در راستای برهم زدن امنیت کشور بوده است دیده می‌شود و حمایت از چنین فردی قطعاً بازی در زمین دشمن خواهد بود.


اصلاح‌طلبان و امثال خانم پروانه سلحشوری به جای اینکه به اقدامات قوه قضائیه ایراد بگیرند، بهتر است پاسخگوی عملکرد دولتی باشند که مورد حمایت آنها بوده است.


هجمه به قوه قضائیه از سوی اصلاح‌طلبان بعد از روی کار آمدن حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی درصورتی انجام می‌شود که بعد از اقدامات تحولی دستگاه قضا در دوره تحول، نوعی امیدواری بین مردم در راستای برخورد قاطع با مفسدان و حمایت از حقوق آنها به‌وجود آمده است.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: نرگس محمدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
-
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
۰
هر خائن و هر مجرمی باید مجازات شود. هیچ کشوری خائن و وطن فروش را ول نمی کند
هلدینگ شایسته