دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1398 - 09:56

صبا آذرپیک و حسین قدیانی جزء لیست عفوشدگان محکومان امنیتی قرار دارند

همزمان با فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم، رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب خواستار عفو یا تخفیف مجازات 32 محکوم امنیتی شد که در این لیست، اسامی چون صبا آذرپیک، پگاه آهنگرانی و حسین قدیانی نیز به چشم می‌خورد.
کد خبر : 446568
963.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در سال 98 همزمان با فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب خواستار عفو و تخفیف 3 هزار و 552 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی شدند که مورد موافقت رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.


در عفوهای اخیر برخی از زندانیانی که مدت حبس آنها بیش از 20 سال یا 30 سال بود نیز مورد بخشش رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.


قوه قضائیه در دوره تحول، توجه به کاهش جمعیت کیفری را در دستور کار خود قرار داده است و اقدامات بسیاری نیز در این زمینه انجام داده است و عفوهای اخیر نیز با همین رویکرد صورت گرفت. نامه اخیر رئیس قوه قضائیه برای عفو زندانیان، با نامه‌های قبلی متفاوت بود و در نامه اخیر تعداد زندانیانی که تقاضای عفو یا تخفیف آنها ارائه شد، بسیار بالا بود و نکته دیگر عفوهای اخیر نامه جداگانه رئیسی به رهبر معظم انقلاب درباره عفو یا تخفیف 32 محکوم امنیتی بود که مورد موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت؛ برخی از محکومان امنیتی در حوزه رسانه فعال بودند.


قابل ذکر است، درخواست عفو و بخشش تعدادی از محکومین امنیتی برای نخستین بار رخ داد که مورد موافقت رهبر حکیم انقلاب نیز قرار گرفت.


براساس اطلاعات واصله، صبا آذرپیک، کیومرث مرزبان، حسین قدیانی، پگاه آهنگرانی، حسین جنتی و پوریا عالمی جزء لیست عفوهای اخیر درخواست شده از سوی رئیس قوه قضائیه هستند.


بنابراین اقدامات قوه قضائیه در کاهش جمعیت کیفری به بهترین نحو ممکن درحال انجام است و امیدواریم زمینه آزادی زندانیان کشور با تدابیر مسئولان قضائی فراهم شود. البته کاهش جمعیت کیفری به هر نحوی صحیح نیست و قطعاً در این زمینه منظور از آزادی زندانیان، آزادی افرادی که موجب ناامنی کشور می‌شوند، نیست.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته