دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تألیف کتاب «پروژه تحلیل‌­های تجارت جهانی(GTAP)» به قلم استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

کتاب پروژه تحلیل‌های تجارت جهانی(GTAP) به قلم عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد تألیف شد.
کد خبر : 46252

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالله محمودی مؤلف این اثر در توضیحاتی بیان کرد که از خرداد سال 89 تا فروردین­ 94 به مطالعه و گردآوری اطلاعات در باره پروژه تحلیل‌های تجارت جهانی اقدام و با ایجاد رابطه با دانشگاه پرودو در ایندیانای آمریکا، شروع به گردآوری و نوشتن مطالب در رابطه با این پروژه کرده است.


این مؤلف تصریح کرد: این کتاب شامل سه بخش است، بخش اول حاوی ساختار نظری و معادلات ریاضی اقتصاد خرد و کلان، و روش بستن اقتصاد است. بخش دوم، بک­گراند نرم‌افزاری سه نرم­‌افزار همکار است و فرد با مطالعه این قسمت نحوه شکل­‌دهی اقتصاد، تئوری‌ها و معادلات را در نرم­‌افزار یاد می­‌گیرد و بخش سوم حاوی نصب و راه‌اندازی نرم­‌افزار و اجرای مثال‌های کاربردی اقتصاد با استفاده از نرم­‌افزارها است که کاربر به صورت بسیار ساده با شبیه‌سازی سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست­ محیطی، انرژی و ... آشنا و با تخصص علمی خود به تحلیل نتایج مبادرت می‌کند.


محمودی گفت: موضوعات این کتاب بیان تئوریک، معادلات ریاضی و بسته نرم‌افزاری مدل تعادل عمومی کاربردی ویژه تجارت جهانی است و کتاب برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد، اقتصاد کشاورزی، بازرگانی، محیط زیست، توریست و جهانگردی، نیروی انسانی و مهاجرت در سطح کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی قابل استفاده است.


این کتاب در 325 صفحه، سه بخش و شمارگان 2000 نسخه از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته