دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 15:31
دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کردند

گسترش درگیری و افزایش حضور مستشاری ایران در سوریه؛ عامل افزایش شهدای ایرانی مدافع حرم

بالارفتن تعداد شهدای ایرانی مدافع حرم حضرت زینب(س) در سوریه در هفته‌های اخیر، موضوعی است که این روزها برای برخی محل سؤال است؛ در این زمینه، خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عوامل این افزایش را از دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جویا شده است.
کد خبر : 46153

کوثری: نیروهای ما در سوریه زیادتر شده است


اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با آنا در این باره اظهار کرد: نیروهای ما در آنجا زیادتر شده است و البته جان تک تک این افراد برای ما بسیار بسیار باارزش است.


وی افزود: در این مدت که حضور مستشاری ما زیاد شده است، هشت شهید داشتیم. چیز پنهانی هم نیست، اگر این کار را نکنیم آنها فردا به سرزمین ما می‌آیند، لذا ما می‌خواهیم علاوه بر اینکه از ملت مظلوم سوریه دفاع کنیم تروریست‌ها را از آنجا بیرون کنیم. همچنین با این افزایش حضورمستشاری از وقایعی که احتمال می‌دهیم در آینده به وقوع بپیوندند، جلوگیری خواهیم کرد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تصریح کرد: قطعا یکی از اهداف تروریست‌ها این است که جای پایشان را محکم کنند بعد به کشور ما حمله کنند، اینها راضی به این اندازه نبوده و نیستند.


کوثری ادامه داد: یکی از دلایلی که روسیه اکنون به میدان آمده، نیز همین است، تا نگذارد که ترورریست در منطقه افزایش یابد و آن اتفاقی که در سوریه در جریان است به روسیه کشیده نشود.


وی گفت: این هماهنگی که بین چند کشور به وجود آمده است به دلیل جلوگیری از گسترش نفوذ داعشی‌ها در منطقه است.


نقوی‌حسینی: درگیری‌ها افزایش یافته است


سید حسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین و پیشوا در مجلس نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آنا اظهار کرد: همانطور که قبلا اعلام شده است سیاست ما حضور نظامی در سوریه نیست و نبود؛ بلکه فقط کمک‌های مستشاری و فکری می‌کنیم. با توجه به تجربیات فرماندهان ما در حوزه‌های مختلف جنگ‌های داخلی و چریکی داشتند به آنها منتقل می‌کنیم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس ادامه داد: سوریه میدان جنگ است و درگیری‌ها بسیار شدید است. طبیعی است که بالاخره افراد به شهادت می‌رسند. چون درگیری بسیار جدی است، مستشاران ما در آنجا در این حملات ممکن است به شهادت برسند، به نظر من به دلیل افزایش درگیری‌های تروریست‌ها در سوریه ایرانی‌های بیشتری به شهادت می‌رسند ولی ما افزایش نیرو نداشتیم.


شب گذشته سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، در پاسخ به سؤالی در این باره گفت که «سطح حضور ما در سوریه از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یافته است».


گفت‌وگو از: پروین طالبیان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته