دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش ایران و برزیل برای توسعه همکاری‌ها

پس از رفع تحریم‌ها، ایران و برزیل تلاش دارند از فرصت ایجادشده برای بهتر شدن روابط اقتصادی استفاده کنند. بر این اساس وزیر توسعه صنعت و تجارت برزیل و رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 45951

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، وزیر توسعه صنعت و تجارت برزیل در این دیدار گفت: زمینه توسعه صادرات برزیل به ایران و واردات برزیل از ایران وجود دارد که می‌تواند بخش‌های گسترده‌ای را شامل شود.


آرماندو مونتیرو افزود: در بخش کشاورزی می‌توان برای ارتقای روابط در منطقه از فناوری‌های موجود در برزیل استفاده کرد.


این مقام برزیلی با تاکید بر این که دو کشور در حوزه صنعت نیز می‌‌توانند به خوبی همکاری داشته باشند،‌ تاکید کرد: دو کشور می‌توانند در حوزه‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی، تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین خدمات نرم‌افزار همکاری کنند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این دیدار درباره نوع همکاری ایران و برزیل گفت: میزان واردات ما از برزیل نسبت به صادرات ما بسیار کم است و باید این روابط متوازن شود.


محسن جلال‌پور افزود: جمعیتی یک میلیارد و 200 میلیون نفری در کشورهای اطراف ما زندگی می‌کنند و ما می‌توانیم کارهای مشترکی در زمینه تولید از جمله تولید خودرو با برزیل انجام دهیم.


وی اظهار کرد: ما در ایران با کشورهای سی‌آی‌اس امکان کشت فرامرزی داریم و می‌توانیم درباره کشت غلات و دانه‌های روغنی با برزیل هم همکاری داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته