دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

امیر مهدی‌زاده: لیگ برتر کاراته شرایط خوبی ندارد/ دانشگاه‌ آزاد تنها تیمی است که پول خوبی می‌دهد

کاراته‌کای تیم ملی گفت: عدم ثبات در مدیریت کاراته باعث شده تا پتانسیل بالایی که ملی‌پوشان ایران دارند، هدر برود. نیازمند حمایت وزارت ورزش هستیم.
کد خبر : 45862

امیر مهدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص شرایط این روزهای خودش بیان داشت:« مدتی است تمرینات اختصاصی‌ام را شروع کردم و خود را آماده می‌کنم تا با قدرت در لیگ جهانی ژاپن آماده کنم. امیدوارم که در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشم و بتوانم در این دوره از مسابقات کاراته‌وان نتایج قابل قبولی بگیرم. این رقابت‌ها طی دو روز در روزهای 7 و 8 آذرماه برگزاری می‌شود.»


وی ادامه داد: «پس از مسابقات لیگ جهانی به ایران برمی‌گردم تا در رقابت‌های لیگ برتر کاراته کشور حضور پیدا کنم. مسابقاتی که قرعه‌کشی آن انجام شده ولی من هنوز با تیمی قرارداد نبسته‌ام. البته با چند تیم صحبت کردم اما با هیچ کدام هنوز به توافق نرسیده‌ام.»


ملی پوش کاراته ایران درباره اینکه به چه دلیل با هیچ کدام از تیم‌هایی که صحبت کرده هنوز به توافقی نرسیده است، تصریح کرد: «متاسفانه مبالغ مالی که برای یک فصل از سوی تیم‌های حاضر در لیگ برتر پیشنهاد می‌شود، پایین‌تر از سطح انتظار من است. این هزینه‌های پایین در شأن کسی که سال‌هاست در تیم ملی حضور دارد، نیست. در این میان تنها تیمی که پول خوبی به ورزشکاران خود پرداخت می‌کند، دانشگاه آزاد اسلامی است. هرچند نمی‌شود تمام ملی‌پوشان را این تیم جذب کند. تیم‌های دیگر هم که پول پرداختی‌شان در حد هزینه ایاب و ذهاب است. در چنین شرایطی چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه دانشگاه آزاد بهترین نفرات را در اختیار بگیرد.»


مهدی زاده در مورد اینکه چه عاملی باعث می‌شود که تیم‌های حاضر در لیگ کاراته قراردادهای مالی نه چندان خوبی با کاراته‌کاهای ملی‌پوش ببندند، یادآور شد: «متاسفانه مدیران کاراته ایران به گونه‌ای عمل نکردند که بتوانند اسپانسرهای خوبی را جذب کاراته کنند. هستند کسانی که دوست دارند سرمایه شان را در این ورزش هزینه کنند اما باید گروهی باشد که با این افراد رایزنی کنند. وقتی لیگ برتر کاراته پخش زنده تلویزیونی ندارد و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از هزینه‌ای که می‌کنند، درآمدی داشته باشند، طبیعتا تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند. کاراته ایران با این همه پتانسیلی که دارد به دلیل عدم ثبات در راس مدیریت خود نمی‌تواند، پیشرفت کند و در نتیجه کاراته ایران در سطح جهانی موفق نمی شود.»


وی در پاسخ به این سوال که به نظرش عدم ثبات در مدیریت باعث شد تیم ملی کاراته در مسابقات آسیایی قهرمان نشود؟ عنوان کرد: «دقیقا همین عامل قهرمانی را از چنگ ما خارج کرد. ما نزدیک به 9 ماه در هیچ مسابقه برون مرزی شرکت نکردیم و در نتیجه بدون برگزاری مسابقه‌ای تدارکاتی در مسابقاتی به این مهم شرکت کردیم. خوب نتیجه این می شود که در ژاپن مهد کاراته جهان موفق به تکرار قهرمانی‌مان نمی‌شویم.»


کاراته‌کا تیم ملی افزود: «حتی تا پیش از شروع رقابت‌های آسیایی ما حتی از سوی آذربایجان هم پیشنهاد داشتیم تا در تورنمنتی که در این کشور برگزار می‌شد، شرکت کنیم آن هم در شرایطی که کلیه هزینه‌ها بر عهده کشور برگزار کننده بود اما در کمال تعجب در این مسابقات شرکت نکردیم. اردوهای تیم ملی هم که به صورت متمرکز در یک شهر برگزار نمی‌شد و در شهرهای مختلف دنبال می شد که این موضوع نیز به ملی پوشان لطمه زد.»


مهدی زاده در مورد رقابت‌های جهانی که در آینده برگزار می‌شود، نیز بیان داشت: «اگر وزارت ورزش کمک کند تا کاراته ایران به ثبات برسد، ما می‌توانیم در رقابت‌های جهانی اتریش، فرانسه و آلمان نتایج خوبی بگیریم. نزدیک به یک سال تا شروع مسابقات جهانی زمان داریم و با آمدن یک مدیر توانمند که بتواند منابع مالی و آرامش را به کاراته برگرداند. در غیراین صورت شاهد تنزل کاراته کاهای تیم ملی خواهیم بود و استعدادهای زیادی هدر می‌روند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته