دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1394 - 13:55

نخستین سمینار آشنایی با رشته اتاق عمل در دانشگاه علوم پزشکی آزاد واحد تهران برگزار می‌شود

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از برگزاری نخستین سمینار آشنایی با رشته اتاق عمل با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با این رشته و آینده شغلی و کاری آنان از سوی گروه اتاق عمل این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 45860

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، گلنوش میرسعیدی درباره اهمیت و نحوه برگزاری سمینار آشنایی با رشته اتاق عمل گفت: تکنولوژیست‌های اتاق عمل عضو مهمی از تیم درمانی بوده که در تماس نزدیک با جراحان، متخصصان بیهوشی و پرستاران در راستای تامین مراقبت مطلوب برای بیماران فعالیت می‌کنند و از آنجا که رشد و توسعه یک حرفه، به نحوه آموزش دانشجویان آن رشته بستگی کامل دارد، بنابراین سمینار آشنایی با رشته اتاق عمل برگزار می‌شود.


وی با توجه به تاثیرگذاری و ضرورت استفاده از مدرسان موفق در عرصه عمل و تیم اجرائی اظهار کرد: در سمینار آشنایی با رشته اتاق عمل از فارغ‌التحصیلان موفق این رشته دعوت شده است که اکنون به عنوان مسئولان در اتاق عمل‌های جراحی و بیمارستان‌ها مشغول بکار هستند.


میرسعیدی افزود: بکارگیری و استفاده از ظرفیت و دانش علمی و کاربردی این افراد کمک موثری در آموزش دانشجویان است.


مدیر گروه اتاق عمل دانشگاه آزاد اسلامی پزشکی واحد تهران در معرفی اجمالی از توانمندی‌های این رشته گفت: در رشته اتاق عمل نیاز به افرادی است که احساس مسئولیت شدید و شخصیت باثبات دارند، علاقه‌مند به کمک به دیگران بوده و به نیازهای بیمار و دیگر اعضای تیم جراحی حساس هستند، بنابراین دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود در بالاترین سطح استاندارد برای تعمیم، حفظ و ارتقاء سطح سلامت بیمار و جامعه تلاش کنند.


معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی با ابراز امیدواری از برگزاری سمینارهای آموزشی و کاربردی ادامه داد: دانشجویان این رشته با تکنیک‌های جراحی تخصصی در زمینه‌های مختلف مانند جراحی قلب، ارتوپدی، اعصاب، گوش و حلق و بینی، چشم، اطفال و... از نزدیک در دوران تحصیل آشنا می‌شوند.


این سمینار آموزشی روز چهارشنبه 6 آبانماه سال جاری از ساعت 8 صبح تا 12در سالن اجتماعات شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار می‌شود و حضور دانشجویان ترم اول، سوم و چهارم اتاق عمل در این نشست علمی الزامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب