دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همایش بزرگ لبیک یا حسین(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی ممقان برگزار شد/ حضور عضو هیات رئیسه مجلس در مراسم

همایش بزرگ لبیک یا حسین و تجمع عظیم هیات‌های حسینی شهر ممقان در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هزاران نفر از مردم عزادار این شهر و هیات‌های حسینی برگزار شد و عزادران حسینی همچون روز تاسوعا و عاشورا عشق و شور و سوز را به نمایش گذاردند.
کد خبر : 45787

به گزارش خبرنگار آنا، قرائت قرآن و زیارت پرفیض عاشورا، سخنرانی، مرثیه‌سرایی مداحان دلسوخته اهل بیت(ع) و سوگواری اصیل و سنتی عزاداران حسینی از جمله برنامه‌های این همایش بود که دیروز 11 محرم برگزار شد.


حجت‌الاسلام عبدالله باقرنژاد امام جمعه شهر ممقان، دکتر علیرضا منادی نماینده مجلس شورای اسلامی و دکتر آرش اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان سخنرانان این همایش بودند.



ما با تمام وجود مدیون سید الشهدا هستیم


نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با تمام وجود مدیون سیدالشهدا هستیم چرا که ایشان به همراه اهل بیت خود قیام کردند و با بذل جان خویش شعار عزت و آزادگی سر دادند.


به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا منادی در این همایش با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 35 سال پیش بیان کرد: ما انقلابمان را با نام امام حسین شروع کردیم و با اینکه تمام دنیا بر ما هجوم آوردند به پشتوانه آموزه‌های قیام ایشان شعار نه شرقی و نه غربی را سر دادیم و یک وجب از خاک خویش را به دشمن ندادیم.


وی افزود: شخصیت دلربای امام حسین (ع) این امام معصوم و نهضت عاشورایش همه جهانیان را تحت تأثیر قرارداده، ‌به طوری که نه تنها دوستان و پیروانش، بلکه بیگانگان هم مقابل نام باشکوهش سر تعظیم فرود می‌آوردند.



امام جمعه شهر ممقان نیز با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدااله الحسین(ع) و یاران با وفایش به بررسی ابعاد و علل قیام امام حسین (ع) پرداخته وعلت اصلی قیام ایشان را امر به معروف و نهی از منکر برای احیای دین برشمرد و گفت: امروز مسیر حرکت ما همان مسیر حرکت امام حسین (ع) است.


حجت‌الاسلام عبدالله باقرنژاد با توجه به اعتراض امام خمینی (ره) به قانون کاپیتولاسیون و فرموده ایشان که باید در عزت زندگی کنیم تاکید کرد: ما باید حسینی باشیم و در پرتو آموزه‌های قیام خونین کربلا آزاد زندگی کنیم.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممقان هم با قدردانی از حضور پرشور عزادران حسینی در این همایش هدف از برگزاری آن را لبیک به فرمان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب برشمرد و گفت: در سالی که به شعار همدلی و همزبانی مزین شده بار دیگر با این اجتماع عظیم و در زیر لوای پرچم ولایت و حضرت ابا عبدالله‌الحسین با آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کرده و به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهدا (ع) لبیک می گوییم.


آرش اسلامی با بیان اینکه استقبال عزاداران حسینی و حضور خانواده‌های معظم شهدا در این همایش نشان از وحدت و تعامل و جایگاه والای دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه دارد ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان به عنوان ارکان تاثیرگذار و متولی فرهنگی شهر با حمایت مردم کماکان در اجرای برنامه‌های فرهنگی این شهر پیشقدم باشد.


به گزارش آنا، حضور حاج مهدی خادم آذریان، مداح اهل بیت و مرثیه سرایی وی و همچنین حضور پدر بزرگوار شهید مدافع حرم حامد جوانی زینت‌بخش این محفل معنوی بود.


در حاشیه این همایش بیش از 4000 تن از عزاداران حسینی با امضای طوماری جنایات آل سعود را محکوم کردند و خواستار رسیدگی به حادثه منا در مجامع بین‌المللی و محاکمه عوامل این فاجعه غم‌بار شدند.



در این همایش بزرگ محمداسماعیل سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی، جمعی از روسا، استادان، کارکنان و دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، مسئولان سازمان‌ها نهادها و نیروهای انتظامی شهر ممقان مردم عزادار را همراهی می‌کردند.


دومین همایش لبیک یا حسین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان که امسال نیز همانند سال گذشته با استقبال گسترده مردم حسینی و ولایتمدار ممقان همراه بود به همت حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته