دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرشماری آزمایشی آغاز شد

سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن از امروز در پنج نقطه کشور آغاز شد.
کد خبر : 45786

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ سرشماری بزرگترین و مهمترین فعالیت آماری است که اطلاعات ارزشمندی را برای برنامه‌ریزی و مدیریت کشور فراهم می‌کند.


طبق قانون مرکز آمار ایران، اطلاعات مربوط به افراد در این سرشماری محرمانه تلقی می‌شود و فقط به منظور تهیه آمارهای کلی برای برنامه‌ریزی‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


این سرشماری از امروز به مدت یک ماه انجام می‌شود. در این سرشماری آزمایشی، مامور آمارگیر با داشتن کارت شناسایی به خانوارها مراجعه می‌کند و از طریق تبلت اطلاعات فردی و مسکن خانوارها را مورد سوال قرار می‌دهد.


همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.sarshomari94.ir اطلاعات خود را به صورت داوطلبانه ثبت کنند. در پایان سرشماری اینترنتی به خانوارهایی که در این سامانه اطلاعات خود را به صورت کامل تکمیل کرده‌اند، به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.


مناطقی از استان‌های فارس، گیلان، خوزستان،‌ همدان و تهران برای انجام سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن انتخاب شده‌اند. سرشماری نفوس و مسکن به طور جامع، سال آینده در سراسر کشور انجام خواهد شد.


اطلاعات فردی، بعد خانوار، وضعیت تاهل،‌ میزان سواد، محل سکونت، نوع محل سکونت و تعداد فرزندان از جمله سوالاتی است که در این سرشماری از افراد پرسیده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته