دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1394 - 17:00

وزیر امور خارجه عربستان: موضع عربستان و مصر درباره بحران سوریه یکسان است

وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری با همتای عربستانی خود تاکید کرد: هیچ اختلافی با عربستان درباره بحران سوریه نداریم.
کد خبر : 45758

به گزارش خبرگزاری آنا، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با عادل جبیر، همتای عربستانی خود در قاهره تاکید کرد: موضع دو کشور درباره مسائل منطقه کاملا منسجم و یکسوست و هر دو کشور توافق کردند رایزنی‌های سیاسی را به طور سالانه در چارچوب زمانی مشخص و براساس نیازهای دو کشور ادامه دهند. ما با عربستان در راستای بررسی تمامی امور همکاری خواهیم داشت و درباره سوریه نیز اختلافی با این کشور نداریم.


وزیر امور خارجه عربستان نیز تاکید کرد: رایزنی‌ها در سطح جامعه جهانی درباره بحران سوریه ادامه دارد و همچنان معتقدیم که باید گذار سیاسی در سوریه بدون حضور بشار اسد رییس جمهور سوریه باشد. ما معتقدیم باید سازمان‌های این کشور چه نظامی و چه مدنی حفظ شود و سرنوشت سوریه را مردم این کشور تعیین کنند. رایزنی‌های بین‌المللی درباره اجرای بیانیه ژنو 1 در جریان است. هر دو کشور دیدگاه‌شان درباره سوریه یکسان است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، عادل جبیر درباره اوضاع یمن نیز افزود: رایزنی‌ها و توافق نظر میان گروه‌های یمنی با هدف دستیابی به راه حل مسالمت آمیز براساس طرح همکاری خلیج فارس در جریان است و امیدواریم که این نشست با موفقیت همراه باشد.


سامح شکری نیز درباره یمن اظهار داشت: از مشروعیت دولت در یمن حمایت می‌کنیم و معتقدیم که باید گروه‌های یمنی خود به توافق دست یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته