دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1394 - 16:44
دانشجوی آزاده واحد تهران مرکزی

علم و هنر، بزرگترین سلاح برای مقابله با دشمن است

آزاده سرافراز 8 سال دفاع مقدس و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به مناسبت روز تجلیل از اسرا و مفقودان تاکید کرد: بزرگترین سلاح برای مقابله با دشمن علم و آگاهی به‌ویژه هنر است که موثرترین ابزار در بیان و نشان دادن احساس و ارزش‌ها و دفاع از حق است.
کد خبر : 45744

رضا خیری مطلق که خود از آزادگان سرافراز میهن اسلامی است به مناسبت روز تجلیل از اسرا و مفقودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: امروز سوم آبان ماه روز تجلیل از اسرا و مفقودان 8 سال دفاع مقدس و همزمانی آن با سالگرد شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین سید و سرور آزادگان و آغاز رسالت حضرت زینب کبری(س) قافله سالار موکب آزادگان بسیار ارزشمند و با اهمیت است.


وی گفت: به عنوان دانشجوی آزاده کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده هنر، روز تجلیل از اسرا و مفقودان 8 سال دفاع مقدس را تبریک و تهنیت می‌گویم، چراکه جهان مبهوت شاگردان مکتب عشق و هنر آزادگی است که چگونه در وادی عشق شعار ایثار، گذشت، مقاومت و ظلم ستیزی را همچون مولایشان سرودند که «نه ظلم کن به کسی نه به زیر ظلم برو / که این مرام حسین است و منطق دین است» و زینب وار کوس رسوایی استثمارگران و استعمارگران و مستکبران را با شجاعت به صدا درآوردند و ثابت کردند که خون بر شمشیر و عشق بر نفرت پیروز است و مقاومت هنر تکامل انسان است برای بودن و چگونه زیستن و مسیر بعدی را نیز هنرمندانه و عاشقانه طی کردن.


وی ادامه داد: آنان در دل دشمنان حسرت و داغ تسلیم و سازش را بر دل آنها گذاشتند تا دشمنان بدانند: آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و اینگونه در تاریخ بشریت، شرف، عزت، مقاومت و ایثار و تسلیم ناپذیری و ظلم‌ستیزی را با الهام از مکتب آزادی بخش حسین بن علی(ع) عینیت بخشیده و ماندگار ساختند.


خیری:‌ پدرم ظلم ستمشاهی را لمس کرده بود و من شاهد دستگیری و شکنجه پدر از سوی دژخیمان ساواک بودم. با آغاز انقلاب بزرگ ملت مسلمان ایران همراه چهار برادر با دریای خروشان خشم مردم عاشق و آزاده همراه شدیم و به عنوان قطره ای وارد دریا شدیم

دانشجوی آزاده واحد تهران مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: در آن زمان مدیر صدا و سیمای مرکز مهاباد بودم که خود اسیر و دو تن از برادرانم حمید و اکبر خیری شهید و دو تن از برادرانم جانباز شدند.


دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هنر واحد تهران مرکزی افزود:پدرم ظلم ستمشاهی را لمس کرده بود و من شاهد دستگیری و شکنجه پدر از سوی دژخیمان ساواک بودم. با آغاز انقلاب بزرگ ملت مسلمان ایران همراه چهار برادر با دریای خروشان خشم مردم عاشق و آزاده همراه شدیم و به عنوان قطره ای وارد دریا شدیم، شکست رژیم جبار پهلوی و وحشت اربابانش و رژیم‌های مرتجع منطقه موجب تحمیل جنگی نابرابر بر ملت تازه از ستم رها شده شد و صدای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان را همچون همه ملت ایران به جان شنیدیم و در کربلایی دیگر برای مبارزه با عوامل داخلی و خارجی به عاشقان شهادت برای دفاع از شرف و خاک میهن پیوستیم.


وی درباره دوران اسارتش گفت: در دوران اسارت به این نتیجه رسیدم که بزرگترین سلاح برای مقابله با دشمن علم و آگاهی، به ویژه هنر است.


خیری با بیان اینکه زبان هنر موثرترین ابزار در بیان و نشان دادن احساس و ارزش‌ها و دفاع از حق است، خاطرنشان کرد: با اجرای نمایشنامه‌ای در اسارت به این باور رسیدم که نمایش یک فیلم، اجرای یک نمایشنامه، تصویر یک نقاشی، اجرای یک قطعه موسیقی و سرودن یک بیت شعر صدها بار موثرتر از گلوله‌های توپ و تانک دشمن است و این راز را از یاران همرزمم آموختم که فرهنگ و هنر موثر ترین سلاح در برابر دشمنان است.


وی خاطرنشان کرد: در این مسیر من که جا مانده از کاروان شهیدان بودم سالها تلاش کردم از طریق نوشتن، ترجمه و انجام کار هنری رسالت خویش را به انجام برسانم و آن هم رساندن پیام خون شهدا بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته