دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1394 - 15:24

پایان سوگواری دهه اول محرم در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

آئین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم با برپایی مراسم‌ و برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر سخنرانی، عزاداری، سینه‌زنی و ... در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 45577

پذیرایی از عزاداران حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک


با فرا رسیدن عاشورای حسینی مردم عزادار شهرستان اندیمشک در راستای رساندن صدای مظلومیت نواده گرامی رسول اسلام(ص) به گوش جهانیان و احیاء خون شهدای کربلا با راه اندازی دسته‌جات عزاداری ارادت خود را به سالار شهیدان حضرت عبدالله الحسین (ع) نشان دادند.


از همین رو بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک همراه و همگام با آحاد مردم و با تأسی از آموزه های دینی با شوری آکنده از شعور و شناخت حسینی، با برپایی ایستگاه صلواتی، از عزاداران پذیرایی کرد.


برپایی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در واحد مرودشت


همزمان با ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم زنجیرزنی و عزاداری هیات جان‌نثاران ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، با حضور همه دانشگاهیان این شهرستان در محوطه و میدان اصلی این دانشگاه برگزار شد.


این مراسم در 2 روز به ترتیب در مجتمع آموزشی امام علی (ع) و مجتمع مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و شبها نیز در مجتمع آموزشی امام رضا (ع) این واحد دانشگاهی، با حضور گسترده و پر شور امام جمعه شهرستان مرودشت، رئیس، معاونان، مدیران، دانشجویان، استادان، کارکنان این دانشگاه و ارادتمندان و عاشقان سید الشهدا(ع) برپا شد.


همچنین نمایش مذهبی و آیینی با عنوان «معصومیت در اسارت» در سالن ملاصدرا این دانشگاه برگزار شد که مورد استقبال خوب دانشجویان قرار گرفت.


همزمان با امت عزادار ایران اسلامی دانشگاهیان واحد جیرفت به سوگ نشستند


آئین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم با برپایی مراسم سخنرانی، عزاداری و سینه زنی در مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت برگزار شد.


مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع) در دهه اول محرم با دعوت از استادان، کارکنان و دانشجویان هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.


در ماه محرم زیارت عاشورا ساعت 7 صبح در نمازخانه دانشگاه، با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان نیز برگزار شد.


مراسم سخنرانی و روضه خوانی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در ماه محرم است.


مراسم سوگواری و عزاداری سالار شهیدان در واحد آیت الله آملی


دکتر فاضل لاریجانی، معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی در مراسم دسته روی و عزاداری سالار شهیدان شرکت کردند.


در هفتمین روز از ماه محرم دانشگاهیان واحد آیت الله آملی در قالب دسته عزاداری و سوگواری سالار شهیدان مسیر 3 کیلومتری دانشکده صنایع غذایی و کشاورزی تا نمازخانه این واحد دانشگاهی را با سینه زنی و عزای حسینی پیمودند.


ندای یا حسین استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با صدای طبل، دهل و سنج آمیخته شد و فضای دانشگاه را معطر به شمیم دلنواز عاشورای حسینی کرد.


حرکت دسته عزاداران در مسیر دانشکده صنایع غذایی به سمت دانشکده های فنی و مهندسی، تربیت بدنی، علوم و پایه سبب شد تا خیل عظیمی از دانشجویان مومن به عزاداران حسینی ملحق شوند.


مجموعه دفتر فرهنگ اسلامی ،بسیج دانشجویی، کارکنان و استادان با برپایی ایستگاه صلواتی از دسته عزاداران حسینی پذیرایی کردند.


در عزای سید و سالار شهیدان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد سیاه پوش شد


همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع) سید الشهدا و با عزاداری هیات‌ها و دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی شهرستان، جمع زیادی از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه و در میان حزن و اندوه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت، نهضت امام حسین (ع) و مصیبت جانسوز کربلا زنده نگه داشته شد.


این مراسم در حضور نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در مجلس، فرماندار، روسای دانشگاه‌ها، جمعی از روسای ادارات و نهادها و هیات رییسه واحد در ورودی مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه برگزار شد.


رییس واحد فیروزآباد با تسلیت ایام محرم گفت:این ماه همچون کتاب ارزشمندی است که تک تک صفحات آن درس معرفت و انسانیت برای بشریت است و باید زنده نگه داشته شود. بالاترین ارزش نهضت حسینی که باید به‌عنوان فرهنگ عاشورا نهادینه شود مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.


موکب عزاداری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در بازار


موکب عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) در بازار شهر اردبیل به عزاداری برداختند.


همزمان با هشتم ماه محرم الحرام جمعی از اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد اردبیل طبق سنوات گذشته در مسیر تعیین شده بازار شهر به اظهار ارادت به ساحت سرور و سالار آزادگان، امام عاشقان، حضرت امام حسین (ع) برداختند.


در آغاز این مراسم ضمن قرائت زیارت عاشورا، حجت الاسلام واحدی زاده با سخنان خود به تبیین اهداف واقعه عاشورای حسینی (ع) برداختند.


مراسم روضه و عزاداری امام حسین(ع) در واحد دولت آباد


با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه و تعدادی از مسئولان شهرستان برخوار و شهر دولت آباد و استقبال گرم استادان، کارکنان و دانشجویان واحد آیین روضه خوانی و عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در مسجد امام علی (ع) واحد دولت آباد برگزار شد.


در ابتدای این مراسم معنوی امام جمعه دولت آباد، محبت، معرفت و تبعیت را سه وظیفه ی مهم انسان نسبت به اهل بیت برشمرد و گفت، پیامبر اکرم (ص) فرمودند:هر چیزی یک پایه و اساسی دارد و پایه و اساس اسلام حب به اهل بیت است.


حجت الاسلام سرافراز افزود: برنامه های عملی اسلام در سه محور، احکام، اعتقادات و اخلاق خلاصه شده و حضرت محمد (ص) در این رابطه فرمودند: اساس برنامه های عملی اسلام؛ حب اهل بیت است یعنی اگر محبت نسبت به اهل بیت نباشد و بعد معرفت نسبت به آنان نباشد و در آخر تبعیت از آنها نباشد تمام برنامه های عبادی و اعمال انسان هیچ کدام مقبول درگاه خدا واقع نمی شود، به عبارت ساده، میزان و معیار قبولی اعمال عبادی انسان محبت به اهل بیت است.


سرافراز گفت: از جمله آثار و نتایج محبت قبولی اعمال است و پیامبر اکرم در زمینه محبت میفرمایند، اولین چیزی که از انسان سوال خواهد شد،محبت به اهل بیت است همانطور که از نماز سوال می‌شود از محبت اهل بیت هم سوال می‌شود. اگر محبت به اهل بیت باشد بقیه اعمال انسان هم قبول خواهد شد.


در ادامه مراسم امید ابراهیمی از مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و عزاداری امام حسین (ع) پرداخت و این سیل عاشقان فرزند پیامبر اکرم صل الله علیه و اله بودند که با سینه زنی و اشک ارادت خود را به خاندان نبوت ابراز کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته